مارس 5, 2021 توسط sobhan 0

امنیت تگ و کارت | امنیت آیفون کارتی | امنیت تگ آسانسور

امنیت تگ و کارت RFID در وحله اول به امنیت سیستم های RFID برمیگردد . تگ RFID چقدر امنیت دارد و اینکه امنیت کلید بیشتر است یا امنیت تگ را باید در کنار سهولت و مشکلات پیش رو در نظر گرفت . امنیت آیفون کارتی و آسانسور چقدر است ؟ امنیت قفل برقی چقدر است ؟ هک اکسس کنترل اگر خواسته ها به دقت مشخص نشوند راحت خواهد بود !

هک اکسس کنترل : همانطور که کلیدها قابل هک شدن هستند تگ آسانسور و دربازکن نیز قابل هک شدن هستند . اما هر کدام وجهه امنیتی متفاوتی دارند .

آسانسور بیشتر نیاز به کنترل دسترسی دارد و امنیت خانه را نباید به امنیت آسانسور منوط کرد . هر ساختمان آسانسور داری یک راه پله نیز دارد که امنیت آن نهایت به امنیت یک کلید بستگی دارد . بنابراین امنیت درب ورودی به خانه باید در اولویت اول باشد .

امنیت اکسس کنترل توکار آسانسور و امنیت دربازکن کارتی ( امنیت آیفون کارتی ) دوتیکه به راحتی به خطر نمی افتد مگر اینکه فرد متخاصم دستگاه خاصی داشته باشد و یا به تگ افراد دسترسی پیدا کند و یا پیچ های پنل را باز کرده و به مدار اکسس کنترل دسترسی و مسلط باشد . البته وقتی اکسس کنترل برای نصب درب ورودی استفاده می شود ، امنیت آن منوط به امنیت فیزیکی است زیرا در صورتی که متخاصم به رله داخلی اکسس کنترل یا تگ خوان دست یابد باز کردن درب بسیار سهل است. برای تامین امنیت درب بازکن کارتی ، توصیه می شود از اکسس کنترل دو تیکه استفاده شود .

امنیت آیفون ( امن سازی آیفون ) : متاسفانه یا بهتر است بگوییم به منظور در دسترس بودن سیم کشی آیفون ، امنیت آیفون بسیار پایین است و به راحتی می توان با باز کردن چهار پیج پنل آیفون ، درب را باز کرد . برای امن سازی آیفون و تامین امنیت آیفون ، این سیم ها بایستی به داخل منتقل شوند و فرمان باز شدن درب به رله داخل آپارتمان منتقل شود . در برخی موارد از کلید امنیتی آیفون نیز استفاده می شود . اینجا را ببینید : « امن سازی آیفون »

امنیت قفل برقی : قفل برقی با برق ۱۲ ولت عمل کرده و درب باز می شود . اگر فرد متخاصم بتواند این ولتاژ را به قفل برقی اعمال کند درب باز خواهد شد . بنابراین برای تامین امنیت قفل برقی بایستی سیم کشی امن باشد و هر دستگاهی که به قفل برقی وصل شده هم امنیت فیزیکی داشته و هم خود دستگاه امنیت داشته باشد . همانطور که گفته شد آیفون که به قفل برقی وصل است امنیت درب ورودی را به شدت کاهش می دهد . لذا بایستی رله آیفون را به داخل خانه انتقال داد . در استفاده از دربازکن کارتی که به قفل برقی وصل می شود نیز باید دقت زیادی داشت هم در انتخاب و هم در نصب آن.

برای جلوگیری از دسترس پذیری دستگاه تگ ریدر ، آن را داخل قرار می دهند که کسی نتواند به آن آسیب برساند .

امنیت تگ از امنیت کلید بسیار بیشتر است اما مثل کلید فلزی تگ نیز قابل کپی شدن است و حتی سریعتر ! کپی برداری از تگ توسط یک دستگاه الکترونیکی انجام میشود . امنیت اکسس کنترل وقتی قابل قبول است که البته سیم کشی و امنیت فیزیکی به خوبی انجام شده باشد . یک راه ایجاد امنیت فیزیکی بیشتر ، استفاده از اکسس کنترل های دو تیکه است .

البته ناگفته نماند که برای متخصص فنی ، باز کردن (هک کردن) یک درب تجهیز شده با اکسس کنترلی که از رله داخلی آن بعنوان فرمان بازگشایی درب استفاده شده است می تواند سریع تر و ساده تر از باز کردن قفل در با کلید باشد (به دلایل امنیتی از توضیحات پرهیز میشود) برای پیشگیری از هک شدن بهترین پیشنهاد استفاده از اکسس کنترل دوتیکه است .

امنیت اکسس کنترل هوشمند : علاوه بر موارد گفته شده ، امنیت اکسس کنترل هوشمند به امنیت Wi-Fiنیز وابسته است . محافظت از رمز عبور ، برد وای فای ، پروتکل وای فای و … از جمله پارامترهای امنیتی اکسس کنترل های هوشمند هستند .

نکات امنیتی در خصوص تگ و اکسس کنترل :

  • قبل از هر خرید یا نصب اکسس کنترل با متخصصان امنیت مشورت کنید .
  • امنیت درب ورودی بسیار ضروری تر از امنیت آسانسور است
  • سیم های قفل بازکن درب ورودی ساختمان یا ویلا و نیز سیم های کنترلی اکسس کنترل باید قابل دسترسی از بیرون نباشند
  • امنیت تگ منوط به امنیت نگهداری و محافظت از تگ است . تگ را در اختیار افراد غیرقابل اعتماد قرار ندهید .
  • تگ ها قابل کپی هستند . تگ گم شده باید از دستگاه حذف شود .
  • اکسس کنترل مناسب درب ورودی آپارتمان باید از نوع دو تیکه باشد که فقط بخش آنتن یا تگ ریدر در بیرون قرار میگیرد .
  • برای امنیت آسانسور ، اکسس کنترل دو تیکه پیشنهاد می شود اما برای کنترل شارژ ساختمان ، اکسس کنترل یکپارچه نیز انتخاب خوبی است .
  • مباحث فنی نصب و کیفیت اکسس کنترل را جدی بگیرید تا عملکرد خوب و طولانی داشته باشد .

آیا تگ دار کردن آیفون ( نصب اکسس کنترل روی آیفون درب ورودی ) امنیت را افزایش می دهد یا کاهش ؟ در حالت کلی آیفون ها امنیت پایینی دارند و اضافه کردن اکسس کنترل ( دربازکن کارتی ) به آیفون امنیت آن را مقدار کمی افزایش می دهد . برای امن سازی آیفون راهکارهای متنوعی وجود دارد که می توانید در قسمت « کلید امنیتی آیفون » ببینید

البته دقت شود وقتی درب بصورت مشترک بین چند خانواده استفاده می شود ( مانند درب لابی آپارتمان ، درب حیاط و … ) امنیت با حساسیت بالا دنبال نمیشود.

مشاوره امنیتی در خصوص خرید و نصب اکسس کنترل آسانسور و دربازکن : هرگونه ابهام یا نگرانی دارید با ما مشورت کنید .

خرید دربازکن کارتی – بهترین انتخاب

بخصوص برای درب ورودی آپارتمان ، امن تر است که از اکسس کنترل دو تیکه که ریدر یا آنتن بیرون و در دسترس عمومی است و بخش پردازش و رله که در داخل محافظت شده قرار دارد استفاده نمود . امنیت اکسس کنترل

انواع اکسس کنترل و انتخاب صحیح : اینجا ببینید

خرید تگ خوان و تگ – قیمت تگ و هزینه نصب تگ : اینجا ببینید

دانلود فایل امنیت RFID : دانلود کنید