می 29, 2024 توسط sobhan 0

کنترل تردد پارکینگ با کارت ، لیبل ، تگ

کنترل تردد پارکینگ و ورود و خروج اتومبیل ها به و از پارکینگ با استفاده از کارت ، لیبل و با تگ rfid انجام می‌شود. کارت پارکینگ و دستگاه کارتی برای اجازه ورود و خروج ماشین ها از پارکینگ نیز دارای دو نوع است که یک نوع مدل EM و نوع دیگر مدل Mifar که می تواند uhf با میدان نزدیک باشد. کارت های که برای استفاده کنندگان از پارکینگ صادر می شوند نیز با توجه به مدل آنها می توانند از راه دور عمل کنند یا از راه نزدیک . همچنین لیبل و تگ نیز عملکرد مشابهی دارند

دستگاه کارتی پارکینگ : دستگاه کارت پارکینگ به منظور صدور اجازه ورود و خروج از پارکینگ نصب می شود که هر یک از ساکنین یا کارمندان دارای یک کارت تعریف شده در دستگاه هستند که با نزدیک شدن این کارت له دستگاه کنترل تردد پارکینگ ، درب پارکینگ باز می شود .

کارت پارکینگ : کارت پارکینگ هم به منظور ثبت زمان ورود و خروج و هم به منظور باز و بسته شدن در پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرد. هر کارت دارای یک کد منحصر به فرد است که در داخل چیپ آن ذخیره شده است . کارت پارکینگ از لحاظ تکنولوژی دو نوع است میدان نزدیک (EM) و میدان دور UHF . کارت های EM و مایفر میدان نزدیک از فاصله چند سانتیمتری عمل می کنند و اما کارت های uhf پارکینگ از فاصله چند متری فرمان باز و بسته شدن در پارکینگ را صادر می کنند. چون کارت را می توان از ماشین خارج کرد و همراه خود حمل نمود امنیت بالاتری برای خودرو و پارکینگ ایجاد می کند

لیبل پارکینگ : لیبل پارکینگ یک مزیتی که دارد این است که روی شیشه ماشین بصورت برچسبی نصب می شود و با نزدیک شدن خودرو به پارکینگ ، درب آن باز می شود. ایراد لیبل پارکینگ سطح امنیتی آن است زیرا به دلیل اینکه دائم روی خودرو نصب است سارق می تواند ماشین را از پارکینگ خارج کند

تگ پارکینگ : تگ پارکینگ عملکرد مشابه کارت پارکینگ دارد و غالبا از نوع میدان نزدیک EM یا مایفر هستند. تگ پارکینگ در اشکال متنوعی وجود دارند که مهمترین آنها مدل های سکه ای ، جاسوئیچی و دستبندی هستند. تگ جاسوئیچی بیشترین استقبال را در بین کاربران دارند

کنترل تردد با کارت به پارکینگ : کنترل تردد پارکینگ با کارت یک روش متداول است که همانطور که گفته شد دو نوع هستند میدان نزدیک و میدان دور . UHF RFID tag همان تگ میدان دور است که از فاصله چند متری عمل می کند.

کارت uhf یا لیبل uhf : کارت ها با لیبل‌های uhf که برای ورود و خروج به پارکینگ یا اماکن کنترل شده مورد استفاده قرار می گیرند دارای دو نسل پروتکل هستند : نسل اول و نسل دوم EPC C2G2 protocol EPC Class 2 .

لیبل های کلاس ۲ برچسب های EPC کلاس ۲ در واقع لیبل های نسل 2 و بهبود یافته لیبل های کلاس ۱ بهبود یافته اند. آنها شامل تمام توابع کلاس ۱ و شناسه TAG توسعه یافته (TID)، حافظه کاربر توسعه یافته، کنترل دسترسی تأیید شده و سایر عملکردهایی هستند که در مشخصات کلاس 2 وجود دارند. برچسب: NXP®UCODE®DNA Orbit EPC Class 2 Gen 2 این تراشه پیشرفته RAIN RFID می‌تواند ردیابی خودکار دقیقی ارائه دهد، در حالی که گواهینامه با امنیت بالایی را بر اساس رمزگذاری AES ارائه می‌کند. نتیجه این کنترل دقیق موجب می شود که به مشاغل و مصرف کنندگان اجازه می دهد تا اصالت را تأیید کنند.

سیستم کنترل تردد میدان نزدیک EM-RFID : سیستم کنترل تردد پارکینگ مدل EM که مشخصات و بهره برداری آن در محصول SH401P مشاهده می شود از لحاظ عملکردی مشابه uhf هستند با این تفاوت که بایستی کارت یا تگ را جلو دستگاه که معمولا روی پایه ای نصب می شود قرار داد تا درب پارکینگ باز شود.

سیستم کنترل تردد میدان دور UHF ( برد بلند ) : آنچه که محبوبیت سیستم های کنترل تردد پارکینگ مبتنی بر تگ UHF را افزایش داده است مدیریت اتوماتیک و بدون دخالت انسان پارکینگ و اماکن است . به راحتی اجازه صادر می شود ، به راحتی ثبت تردد انجام می شود ، به راحتی آمار ارائه می شود و … تداخل و قیمت بالا و امنیت فیزیکی آنتن ها از معایب این نوع دستگاه مدیریت تردد پارکینگ است.

نرم افزار کنترل تردد و مدیریت پارکینگ : دستگاه های کنترل تردد UHF و نیز EM دارای نرم افزار مدیریت تردد قابل نصب روی کامپیوتر یا موبایل هستند . مدل های هوشمند یا کنترل از راه دور ، دارای ارتباط اینترنتی یا پیامک هستند که از هر مکانی قابل مدیریت هستند به این دستگاه ها کنترل هوشمند پارکینگ نیز می گوییم.

اپلیکیشن یا نرم افزار موبایل پارکینگ :