ژوئن 3, 2024 توسط sobhan 0

امنیت آیفون کارتی | آیا آیفون تصویری کارتی یا ریموتی امن است ؟

امنیت آیفون کارتی چه تصویری و چه صوتی همه مدل های فابریکی پایین است و می توان گفت امنیت ندارد. برای همه آیفون های تصویری کارتی چون رله پنل یا دستگاه کارت خوان در سمت بیرون قرار دارد امنیتی قائل نیستیم و زمان هک و بازگشایی آنها در حد یک یا دو دقیقه است . برای افزایش امنیت آیفون چه باید بکنیم ؟ آیا می توان آیفون کارتی را امن کرد ؟ هزینه امن سازی آیفون چقدر است ؟

امنیت آیفون تصویری : برای آیفون های داخل ایران امنیتی متصور نیستیم و در واقع نمی توان امنیت آنها مورد بررسی قرار داد چون امنیت ندارند. دلیل عدم امنیت پنل آیفون از این جهت است که رله فرمان بازگشایی قفل در بیرون و سمت نا امن قرار دارد . از اینرو با باز کردن پیچ های پنل و اتصال دو سر سیم رله ، درب باز می شود.

امنیت آیفون کارتی : آیفون های کارتی که بصورت فابریکی کارتی هستند نیز امنیت ندارند چون با هم فرمان در سمت بیرون نا امن قرار دارد. اما آیا می توان آیفون را امنیت بخشید؟ این سوالی است که دغدغه بسیاری از مصرف کنندگان آیفون کارتی است که به حل آن می پردازیم

راه کار افزایش امنیت آیفون تصویری کارتی : اولین راه حل عدم سیم کشی فرمان بازگشایی قفل به خارج است و بلکه باید فرمان و برق قفل در سمت داخل باشند که در دسترس قرار نگیرند. در نتیجه با استفاده از یک ماژول رله و انتقال سیم فرمان و یک رشته از تغذیه به داخل ، امنیت آیفون تامین می شود. برای آیفون های که بصورت فابریکی کارتی هستند باید یک دربازکن کارتی دو تیکه نیز اضافه کرد بطوریکه برد اصلی در سمت داخل و تگریدر در بیرون قرار گیرد.

آیا دربازکن ریموتی برای آیفون امنیت دارد ؟ اگر قرار است آیفون به ماژول ریموتی مجهز شود باز هم باید رله و فرمان پنل آیفون به داخل محوطه یا لابی انتقال یابد . دقت کنید به طور کلی ریموت چون انتشار امواج در فضای آزاد دارد می تواند توسط هکر ها رکورد و روی ریموت دیگری لرن شود. بنابراین از این دیدگاه ریموت ها امنیت ندارند ولی در هر صورت می توان از لحاظ دسترسی فیزیکی آنها را امن کرد.

آیفون کارتی امن تر است یا آیفون ریموتی : آیفون کارتی چون از میدان مغناطیسی نزدیک بهره می برد (چند سانت) در نتیجه رکورد سریال تگ و کارت امکان پذیر نیست. اما اگر کارت یا تگ در اختیار شخص غیر مجاز قرار گیرد می تواند آن را کپی کند و از آن سوءاستفاده کند. بطور کلی می توان گفت امنیت دربازکن کارتی از دربازکن ریموتی بیشتر است.

آیا اکسس کنترل کدینگ ( رمز ) برای آیفون مناسب است و امنیت دارد؟ ببینید کدینگ و دستگاه های کنترل تردد کدینگ رمزی، استفاده از کد و رمز سهولت خوبی را بوجود می آورد اما چون قابل رؤیت توسط افراد متفرقه است امنیت پایینی دارد. بنابراین استفاده از اکسس کنترل های رمزی برای درب هایی که به امنیت نیاز دارند توصیه نمی شود.

امن ترین آیفون تصویری : آیفون های تصویری کارتی که از کارت و تگ nfc یا مایفر استفاده می کنند نسبتا امنیت کارت را دارند اما امنیت فیزیکی تمامی آیفون های موجود بسیار کم است .

امنیت کارت و تگ های rfid : امنیت و سطح امنیت و هم کردن تگ و‌کارت های rfid را در اینجا بطور کامل توضیح داده ایم .

سفارش امن سازی آیفون : برای امن سازی و افزایش امنیت آیفون کارتی و تصویری با ما تماس بگیرید. همیار امنیت در این خصوص راه کارهای متنوعی ارائه کرده است که در سطح تهران و سایر شهر ها اجرایی شده است.

پکیج کامل امنیت خانه : برای امن سازی کامل خانه می توانید اینجا را مطالعه و از آن بهره برداری نمایید.

همپوشانی امنیت آسانسور و آیفون : در ساختمان های که دارای آسانسور هستند بستن راه ورود به راه پله و مجهز کردن آسانسور به سیستم کنترل تردد می تواند امنیت ساختمان را افزایش دهد. امنیت آسانسور معمولا با استفاده از دستگاه کنترل تردد آسانسور انجام می شود .