مارس 5, 2021 توسط sobhan Off

بهترین دربازکن کارتی | بهترین اکسس کنترل | تگ آسانسور

بهترین اکسس کنترل ، بهترین دربازکن کارتی ، بهترین کنترل تردد ( آسانسور ، حضور و غیاب ، شناسایی ) آن دستگاهی است که هر سه پارامتر امنیت ، طول عمر و مقرون به صرفه را داشته باشد. بهترین دربازکن کارتی دستگاهی خواهد بود که امنیت داشته باشد. همچنین پشتیبانی خوب شرکت سازنده و یا شرکت وارد کننده ، آن برند را در دسته بهترین اکسس کنترل یا دربازکن کارتی با کیفیت قرار می دهد. در ادامه بهترین دستگاه هدایت کارتی آسانسور ، بهترین دستگاه حضور و غیاب ، بهترین دربازکن کارتی ، و ریموت کنترلر معرفی می شوند.

کدام نوع اکسس کنترل بهتر است :

  • اکسس کنترل RFID با قابلیت رمز و تگ (اکسس کنترل یکپارچه)
  • اکسس کنترل RFID فقط کارت و تگ (اکسس کنترل دو تیکه)
  • اکسس کنترل اثر انگشت ترکیبی
  • اکسس کنترل تشخیص چهره ترکیبی
  • ریموت کنترلر (دربازکن ریموتی)

کدام برند اکسس کنترل بهتر است :

  • اکسس کنترل گلدبریدجز
  • اکسس کنترل ZKteco
  • اکسس کنترل های آیفونی تابا
  • اکسس کنترل های متفرقه رویال ( لمسی و کلیدی )
  • دربازکن کارتی و آسانسور لگزو
  • اکسس کنترل های آیفونی سیماران
  • اکسس کنترل تسا
  • دربازکن کارتی شاهدگستر
  • اکسس کنترل کیاتک
  • اکسس کنترل ویدا
  • اکسس کنترل همیار

کدام فرکانس اکسس کنترل بهتر است :

  • فرکانس 125 کیلوهرتز
  • فرکانس 13/56 مگاهرتز

اکسس کنترل مناسب آسانسور و دربازکن کدام است :

  • اکسس کنترل یکپارچه یا قابلیت رمز و تگ / کارت
  • اکسس کنترل دو تیکه با قابلیت فقط تگ و کارت
  • اکسس کنترل تحت وای فای هوشمند
  • دربازکن ریموتی

برای انتخاب بهترین اکسس کنترل و مناسب کاربری مدنظر ، حتما قبل از خرید با متخصصان امنیت مشاوره کنید.

ابتدا به معرفی تولید کنندگان یا برند های تگ آسانسور ، برند تگ دربازکن ، برند اکسس کنترل ، پنل های تگ دار ، قفل ها RFID ، پنل های کارتی و … می پردازیم و سپس با بررسی این سیستم های تگ دار مبتنی بر RFID ، بهترین برند تگ آسانسور ، بهترین برند تگ دربازکن ، بهترین اکسس کنترل ، بهترین برند تولید کننده پنل تگ خور ، را معرفی خواهیم کرد .

تولیدکنندگان و برندهای مشهور اکسس کنترل مبتنی بر تکنولوژی RFID در ایران :

  • اکسس کنترل برند گلدبریدج یا sz : اگر به دنبال اکسس کنترل RFID هستید که درب ورودی آپارتمان یا آسانسور را کنترل کنید تگ خوان های شرکت Goldbridgesz اولویت و در بازار ایران وجود دارند. این اکسس کنترل ها کیفیت قابل قبول و تنظیمات کاملی دارند.
  • اکسس کنترل ZKTeco : اکسس کنترل ها و پنل های هوشمند شرکت ZKTeco از بهترین های بازار ایران هستند که با کیفیت بالا و امکانات کافی مناسب اکثر مصارف هستند .
  • برند تابا : به جرئت می توان گفت که بهترین برند پنل های اکسس کنترل ایرانی برای درب ورودی آپارتمان ، برند تابا است . پس هنگام خرید کنترل پنل کامل برای درب ورودی آپارتمان برند تابا را در اولویت قرار دهید. زیبایی ، امنیت و کیفیت از مشخصات برجسته این برند است. محل این شرکت در تهران واقع است.
  • شرکت نوین تک : برند نوین تک که چندین سال است در زمینه تولید پنل های کارتی ، پنل تگ یا کارتی آسانسور و دربازکن و سیستم های اکسس کنترل فعالیت دارد از جمله تولیدکنندگان پنل ها و سیستم های تگ خور می باشد .
  • برند سیماکاران : سیماکاران از جمله بهترین برندهای تجهیزات RFID است که انتخاب این برند نیز پیشنهاد می شود.
  • برند لگزو : اکسس کنترل دو تیکه که آنتن جدا از رله و بخش پردازش است در ایران با برند لگزو ساخته شده است . این مدل اکسس کنترل به نسبت امنیت بالایی دارد . از نقاط ضعف این اکسس کنترل ها، کم بودن تعداد کاربر و عدم وجود کیس مناسب در مدل آسانسور آن است . اکسس کنترل مناسب درب ورودی آپارتمان قابلیت تعریف حداکثر ۳۰۰ تگ یا کارت را دارد و اکسس کنترل آسانسور این برند ، برای آسانسور هایی با حداکثر ۸ طبقه توقف قابل استفاده است .
  • سایر شرکت های تولید کننده تگ یا RFID که در آینده معرفی خواهیم کرد .
  • برند ویدا ( همیار امنیت ) : دستگاه اکسس کنترل آسانسور هوشمند یک کنترل تردد هوشمند آسانسور دارای اپلیکیشن و قابلیت ها کاملی است که تحت پشتیبانی و گارانتی همیار امنیت می باشد.
  • دربازکن کارتی شاهدگستر نیز از جمله برندهای خوب دستگاه دربازکن کارتی است که می توانید از فروشگاه همیار امنیت تامین نمایید.

چرا از اکسس کنترل برای آسانسور یا درب ورودی آپارتمان استفاده کنیم ؟ باز کردن در با یک رمز یا تگ و یا کارت به نسبت راحت تر از بازکردن درب ورودی با کلید است . نمیتوان کلید کنترل تردد به طبقات اختصاصی را روی آسانسور تعبیه کرد! و در حالت پیشرفته تر ، استفاده از دربازکن های بیولوژیکی مانند اثر انگشت یا شناسایی چهره سهولت و حتی امنیت بیشتر دارند .

بهترین دربازکن ( اکسس کنترل کارتی ریموتی ) چه ویژگی های باید داشته باشد؟ دربازکن کارتی در اولین گام باید امنیت داشته باشد . اکسس کنترل کارتی یا دربازکن کارتی باید کیفیت و طول عمر قابل قبولی داشته باشد . سریع خراب نشود و طول عمر قابل قبولی داشته باشد . پنل کنترل تردد کارتی یا تک خور باید پشتیبانی خوبی داشته باشد و در صورت خرابی سریع قابل تعمیر باشد . شکل ظاهری پنل نیز خائز اهمیت است و باید زیبایی و تنوع داشته باشد .

اکسس کنترل یا دستگاه کنترل دسترسی/تردد چیست ؟ برای اینکه روی ورود و خروج افراد یا کالا کنترل داشته باشیم و در واقع دسترسی افراد کنترل شده باشد از سیستم های کنترل دسترسی یا همان اکسس کنترل استفاده می شود . سیستم کنترل دسترسی می تواند بصورت ریموت ، کارتی ، تگ دار و یا بیولوژیکی باشد .

اکسس کنترل هوشمند یا wifi دار چیست ؟ برای هدایت آسانسور به طبقه خاص بدون حضور و ارائه تگ ، استفاده از اکسس کنترل هوشمند گزینه خوبی است . مثلاً هنگام مراجعه مهمان باز کردن درب یا هدایت آسانسور از راه دور مطلوب است. البته با توجه به فلزی بودن کابین آسانسور ، اکسس کنترل های هوشمند دارای ضعف هایی در آنتن دهی هستند .

اکسس کنترل هوشمند بهتر است یا غیرهوشمند ؟ برای سهولت استفاده ، استفاده از دستگاه کنترل تردد هوشمند بهتر است . اکثر آسانسور یا دربازکن های وای فای ، تگ نیز دارند . ارتباط جهت بازکردن درب آسانسور یا درب لابی/ورودی ساختمان یا پارکینگ از طریق WiFi موبایل است و نیاز به اینترنت یا سیم کارت ندارد . در واقع روی موبایل اپلیکیشن مربوطه نصب شده و فقط هنگامی که به درب نزدیک شدید نیاز به باز کردن اپلیکیشن دارید و این یعنی مصرف باتری موبایل بسیار پایین است و جای نگرانی ندارد . آنتن دهی در این نوع اکسس کنترل ها یک ضعف اساسی است .

امنیت اکسس کنترل RFID و تگ چقدر است ؟ در مورد امنیت تگ یا اکسس کنترل ، می توان گفت هم امنیت بالایی دارد و هم امنیت پایینی . چون هک کردن تگ یا کارت برای هر کسی ممکن نیست و نیاز به تخصص خاصی دارد امنیت بالاست . اما چون تگ را می توان توسط دستگاه های خاصی خواند و کد آن را هم کرد امنیت پایین است . البته در حالت کلی ، سیستم مبتنی بر RFID امنیت قابل قبولی دارند و در مقایسه با کلید جای نگرانی ندارد . امنیت اکسس کنترل های یکپارچه بیشتر تکیه بر مراقبت فیزیکی دارد.

بهترین اکسس کنترل ایرانی کدام است ؟ اکسس کنترل تولید کنندگان مختلفی در ایران دارد که کیفیت اکثر آنها قابل قبول است . یکی از بهترین برندهای اکسس کنترل جامع درب ورودی آپارتمان برند تابا است که محصولات اکسس کنترل تگ خور با کیفیتی تولید می کند. از دیگر برندهای خوب دربازکن کارتی ایرانی مدل لگزو می‌باشد.

بهترین اکسس کنترل خارجی کدام است ؟ بهترین دربازکن کارتی یا در بازکن تگ دار کدام است ؟ بهترین اکسس کنترل خارجی موجود در بازار ایران ، اکسس کنترل شرکت ZKTeco و گلدبریدج است.

بهترین اکسس کنترل اثر انگشت : ایرادی که بر اکسس کنترل های اثر انگشت وارد است عملکرد ضعیف آن در محیط های پر نور و نیز عمل نکردن آن در صورت ساییده شدن انگشت می باشد . بنابراین برای انتخاب بهترین اکسس کنترل اثر انگشت ، باید به کار در محیط پر نور را مورد توجه قرار داد . تشخیص اثر انگشت ساییده شده رابطه مستقیمی با دقت و امنیت دارد . در حال حاضر از بهترین برندهای دستگاه های کنترل تردد برند zkteco میباشد.‌برند ایرانی دنیای پردازش نیز کیفیت خوبی دارد .

بهترین اکسس کنترل تشخیص چهره : دستگاه اکسس کنترل تشخیص چهره بیشتر به منظور حضور و غیاب مورد استفاده قرار می گیرد . در کنار کیفیت ساخت دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره ، دقت و سرعت از پارامتر های مهم اکسس کنترل های تشخیص چهره می باشند . هرچه جامعه آماری کاربر بیشتر باشد نیاز به دقت بیشتری است و احتمالا سرعت کاهش خواهد یافت . از جمله معروف ترین اکسس کنترل های تشخیص چهره ، برند zkteco و گلد بریدجز می باشند .

بهترین تگ آسانسور (دستگاه کنترل تردد آسانسور):

با توجه به کیفیت و طول عمر بالای اکسس کنترل آسانسور برای امنیت بیشتر مدل اکسس کنترل sh410 کاملترین اکسس کنترل است که دارای ۱۶ کانال خروجی می باشد. و نیز تجربیات نصب ، فروشگاه «همیار امنیت» این مدل را برای آسانسور پیشنهاد می کند . برای آسانسور حداکثر ۸ طبقه ، اکسس-کنترل مدل ۸ کاناله نیز انتخاب خوب و امنی است. بنابراین تا بررسی های آینده بهترین اکسس کنترل ها با توجه به کاربرد ، کیفیت و قیمت عبارتند از :

بهترین اکسس کنترل آسانسور : مدل توکار هوشمند برای امنیت و ثبت تردد ، مدل SH410 روکار رمزی .

بهترین اکسس آسانسور برای امن سازی طبقات : اکسس کنترل دو تیکه توکار ( تامین امنیت و حذف کلید )

بهترین اکسس کنترل درب ورودی آپارتمان یا ویلا : اکسس کنترل دو تیکه امن ( امنیت بالا) توکار

بهترین اکسس کنترل رمزی : مدل اکسس کنترل مولتی چنل sh460

توجه داشته باشید که علاوه بر کیفیت و طول عمر اکسس کنترل آسانسور و دربازکن ، پشتیبانی فروشنده نیز بسیار حائز اهمیت است . شرکت های ایرانی مانند تابا و لگزو تولید کننده اکسس کنترل پشتیبانی خوبی دارند و تعمیرات در سریعترین زمان انجام می شود .

فروش ، نصب و تعمیرات اکسس کنترل «همیار امنیت»