آگوست 1, 2021 توسط sobhan Off

امنیت آسانسور | کارت ، تگ ، رمز | امن سازی آسانسور | ضد سرقت

امنیت آسانسور ( ضد سرقت ) با ایمنی آسانسور متفاوت است. امنیت آسانسور یعنی جلوگیری از نفوذ سارق به خانه از طریق آسانسور و اما ایمنی یعنی ایمن بودن آسانسور از لحاظ استحکام که و صحت عملکرد بطوری که مداوم درست کار کند و حفاظت جان داشته باشد. امنیت آسانسور بعبارتی امن سازی آسانسور برای جلوگیری از سرقت و سوء استفاده به دو صورت انجام می شود : محدودیت تردد با استفاده از اکسس کنترل ( رمز یا کارت یا اثر انگشت) و دومین روش، نظارت بر تردد با استفاده از دوربین مداربسته . امنیت آسانسور علاوه بر امنیت جانی و ایمنی آن ، به محدودیت تردد نیز مربوط می شود و از این رو با استفاده از تگ و کارت تردد مجاز ، امنیت ورود به طبقات در برابر سرقت بالا می رود.

امنیت آسانسور با استفاده از دستگاه های rfid (اکسس کنترل rfid) : این روش تامین امنیت آسانسور در حال حاضر متداول تر است. تگ یا کارت نقش کلید را دارند و هر یک از ساکنین که کارت یا تگ داشته باشند خواهند توانست به طبقه خودشان تردد کنند. کارتی یکی از راه های تامین امنیت آسانسور از لحاظ سرقت و نفوذ می باشد . مدلهای متنوعی در خصوص تگ دار کردن آسانسور یا محدودیت تردد وجود دارد که در ادامه توضیح داده می شوند.

امنیت آسانسور با استفاده از ریموت کنترلر : یکی دیگر از راه های امن سازی آسانسور استفاده از ریموت کنترلر است. در این حالت هر کسی که ریموت تعریف شده داشته باشد می تواند از آسانسور استفاده کند.

امنیت آسانسور با دیکدر : ورود رمز با استفاده از کلیدهای پنل نیز یک روش برای ایجاد محدودیت دسترسی به طبقات است. اما چون بعد از مدتی رمز لو می رود این روش منسوخ شده است.

امنیت آسانسور از آنجا اهمیت می یابد که سارق یا فرد غیرمجاز می تواند از آسانسور به جلوی درب واحدها نفوذ کند و آسانتر اعمال بدخواهانه خود را انجام دهد . از این رو امنیت آسانسور اهمیت می یابد .

آسانسور ضد سرقت ( تامین امنیت آسانسور ) یعنی مجهز کردن آسانسور به اکسس کنترل به گونه ای که هر یک از ساکنین فقط با تگ یا کارت بتوانند تردد کنند و فقط به طبقه خودشان یا کلیه طبقات.

ایمنی آسانسور : تعمیر و نگهداری به موقع و دوره ای آسانسور بهترین روش تامین ایمنی آسانسور است. از این رو استفاده از اجناس مرغوب و تعویض به موقع قطعات مصرفی ایمنی آسانسور را تامین می کند.

امن سازی آسانسور با استفاده از دوربین بیشتر جنبه بازدارندگی دارد و مانع ورود شخص غیر مجاز نمیشود . بنابراین یک سارق با نقاب می تواند به خواسته خود برسد . بنابراین نصب دوربین در داخل کابین آسانسور راه حل کاملی برای تامین امنیت ساختمان نیست.

امنیت آسانسور با اکسس کنترل: افزایش امنیت آسانسور با استفاده از اکسس کنترل بدین صورت است که فقط افرادی بتوانند از آسانسور استفاده کنند که تگ ، کارت و یا رمز داشته باشند . در این حالت با گرفتن تک جلوی اکسس کنترل یا تگ ریدر ، کلیدها فعال شده و می توان به طبقه مجاز یا طبقات تردد کرد .

برای امن سازی آسانسور مدل اکسس کنترل توکار پیشنهاد می شود. در این نوع دستگاه های کنترل تردد ، دستگاه زیر پنل نصب می شود و در نتیجه قابل دستکاری هم نیست .

برای امن سازی آسانسور با استفاده از اکسس کنترل تماس بگیرید .

برای امن سازی آسانسور (افزایش امنیت ساختمان)، دستگاه کنترل کننده تردد و دسترسی بایستی توکار نصب شود

دو مدل پیشنهادی توکار عبارتند از : اکسس کنترل تا ۱۶ طبقه ، مدل توکار ساده تا ۸ طبقه . برای سهولت و رفاه تردد مهمان یا پیک ، مدل رمزی و کارتی SH460 گزینه خوبی است.

مشخصات و مدل های پیشرفته دستگاه های کنترل تردد آسانسور در زیر ببینید:

کنترل تردد آسانسور توکار مدل هوشمند
کنترل تردد آسانسور توکار مدل ساده
مثال برای مکان تگ خوان (جاهای دیگر نیز قابل نصب است که بستگی به مدل آسانسور دارد)
Keyless کردن آسانسور
امنیت آسانسور

اکسس کنترل توکار : دو مدل دستگاه کنترل تردد آسانسور توکار که خدمات نصب و پشتیبانی توسط همیار امنیت انجام می شوند عبارتند از :

فروش ، نصب و تعمیرات اکسس کنترل آسانسور و دربازکن کارتی : ۰۹۱۲۴۶۰۴۸۹۹

نصب دوربین مداربسته در داخل آسانسور :

برای افزایش امنیت آسانسور معمولا از دوربین های مداربسته نیز استفاده می شود. در داخل آسانسور نیز می توان دوربین مداربسته نصب کرد.

امنیت آسانسور