ژوئن 3, 2024 توسط sobhan Off

آیفون کارتی ( آیفون تگ خوان ) آیفون کارتی تصویری ، آیفون کدینگ

آیفون کارتی چه صوتی و چه تصویری به آیفون می گویند که از تکنولوژی rfid بهره می برد که با استفاده از کارت و تگ های nfc ، کارت یا تگ em یا کارت و تگ مایفر قفل را باز می کند. در واقع در آیفون کارتی رله تگ خوان موازی رله آیفون است یا فرمان بازگشایی درب از داخل واحد ها و کارت خوان به هم متصل است.

آیفون کارتی به منظور راحتی باز کردن درب مورد استفاده قرار می گیرد که به جای کلید با قرار دادن کارت جلو پنل آیفون ، قفل باز می شود.

آیفون کارتی از این جهت مورد استقبال قرار گرفته است که علاوه بر راحتی استفاده از کارت و تگ به جای کلید، قیمت و تهیه کارت نسبت به کلید آسان تر و مقرون به صرفه تر است.

همه آیفون های تصویری و صوتی معمولی که کارتی نیستند را نیز به راحتی و بدون تعویض پنل می توان کارتی کرد. بنابراین برای داشتن آیفون کارتی نیازی به تعویض پنل آیفون یا گوشی ها نیست .

آیفون کارتی که از ابتدا و بصورت فابریکی کارتی نیستند می توان دستگاه دربازکن کارتی پیشرفته تری را زیر پنل نصب کرد که قابلیت های بیشتری داشته باشد به عنوان مثال دستگاه دربازکن کارتی SH401D را ببینید.

کارتی کردن آیفونی که کارتی نیست یک مزیت منحصر به فرد دارد . چون دربازکن کارتی مجزا دارای رله مجزا نیز است بنابراین اگر به هر دلیلی این دستگاه آسیب ببیند در عملکرد آیفون اختلال ایجاد نمی شود چون رله آیفون موازی این رله قرار می گیرد .

انواع آیفون کارتی : عملکرد آیفون های کارتی مشابه یکدیگر هستند یعنی در همه آیفون های کارتی با قرار دادن کارت جلو بخش کارت خوان آیفون ، قفل درب عمل کرده و درب باز می شود. اما تفاوت در نوع کارت مورد استفاده است . آیفون کارتی بسته به تکنولوژی rfid بکار رفته از سه نوع کارت پشتیبانی می کند که در ادامه هر یک را توضیح می دهیم

مدل های آیفون کارتی :

آیفون کارتی مبتنی بر کارت و تگ EM : کارت ها و تگ های EM دارای فرکانس ۱۲۵ کیلوهرتز هستند و از لحاظ قیمت ارزان بوده و نیز به راحتی کپی می شوند. اغلب آیفون کارتی در ایران از این نوع هستند از جمله آیفون های سیماران ، آیفون آلدو ، آیفون الکتروپیک و …

آیفون کارتی مبتنی بر کارت و تگ مایفر ۱۳/۵۶ مگاهرتز : نوع دیگر آیفون کارتی ، آیفون های تصویری دارای کارت خوان مایفر هستند . مایفر یک تکنولوژی rfid است که کارت ها و تگ های آن قابلیت رمزگذاری نیز دارند بطوری که فرایند کپی سخت تر داشته و عمومی نیستند. آیفون مایفر از امنیت بالاتری برخوردار است. قیمت کارت مایفر از کارت em بیشتر است.

آیفون کارتی NFC : امن ترین نوع آیفون کارتی ، از نوع NFC هستند که کارت ها و تگ های nfc امنیت بسیار بالایی داشته و غیرقابل کپی ( تکثیر ) هستند. برای اولین بار در ایران ، این نوع آیفون کارتی nfc توسط شرکت تابا تولید شد

بهترین آیفون کارتی :

بهترین آیفون کارتی : بهترین آیفون کارتی آن پنل آیفونی است که از لحاظ امنیت و عملکرد در بالاترین سطح رقابت باشد. آیفون nfc که رله کارت خوان از رله آیفون مجزا باشد از لحاظ قابلیت اطمینان بهتر است .

قیمت آیفون کارتی : قیمت آیفون کارتی در واقع منظور قیمت پنل آیفون کارتی است. قیمت پنل آیفون کارتی در حاضر از ۳/۶۰۰/۰۰۰ تا ۶/۳۰۰/۰۰۰ متغیر است که وابسته به برند و کیفیت دارد.

دربازکن کارتی برای آیفون : آیفون هایی که بصورت فابریکی دارای کارت خوان هستند قابلیت چندانی ندارند . استفاده از دربازکن کارتی پیشرفته SH401D قابلیت اطمینان بیشتری داشته و دارای ثبت تردد ها و نیز پشتیبان گیری از کارت ها و تگ ها می باشد. این دستگاه پیشرفته کارتی کردن آیفون ها ، برای امنیت آسانسور و نیز کنترل تردد پارکینگ کاربرد دارد.

خرید آیفون کارتی : تولید کنندگان آیفون کارتی در ایران چند شرکت هستند که بصورت سفارشی در چین ساخته می شوند. در ادامه به بررسی آنها می پردازیم

آیفون کارتی تابا :

ایفون کارتی سیماران :

آیفون کارتی سوزوکی :

آیفون کارتی الکتروپیک :

آیفون کارتی آلدو :

ایفون کارتی کوماکس :