اکسس کنترل مایفر ( کارت و تگ ۱۳/۵۶ مگاهرتز )

اکسس کنترل مایفر ( Mifare Access Control ) با فرکانس ۱۳/۵۶ مگاهرتز کار می کند که بیشتر به دلیل سختی کپی تگ های مایفر مشهور است از جمله اکسس کنترل های RFID محسوب می شود که به منظور کنترل دسترسی و کنترل تردد مورد استفاده قرار می گیرد . از جمله مدل های SH720 با تگریدر مجزا و مایفر لمسی رمزی می توان نام برد

اکسس کنترل مایفر به دو صورت دوتیکه و یکپارچه موجود است . اکسس کنترل دوتیکه ۱۳/۵۶ مگاهرتز ( مایفر دوتیکه ) که درحال حاضر در بازار ایران موجود نیست یک انتخاب خوب برای درب های ورودی می باشد . البته اکسس کنترل دو تیکه یا آیفونی ۱۲۵ هم پیشنهاد می شود .

مایفر مربوط به بکارگیری فرکانس ۱۳/۵۶Mhz روی اکسس-کنترل مایفر گذاشته شده است . تگ مایفر که متداول ترین آنها تگ مایفر 1k است کدی با حجم یک کیلو بایت در خود جای داده است . فاصله تگ ریدر مایفر از گیرنده یا پردازشگر نمی تواند زیاد باشد . در مدل SH720 تگریدر می تواند به فاصله ۶۰ سانتیمتر از برد کنترل اصلی قرار گیرد

تگ ریدر مایفر ابعاد مختلف اما محدودی می تواند داشته باشد . آنتن مایفر در واقع یک سیم پیچ یا سلف در حدود ۳۰۰ میکرو هانری می باشد .

تگ مایفر که با نام تگ غیرقابل کپی نیز متداول است نیز قابل کپی است و میتوان آنها را روی تگ های مایفر نوشتنی تکثیر کرد. که البته تکثیر آن برای مراکز مشخصی مجاز است و به دلایل امنیتی عمومیت ندارد

اکسس کنترل مایفر با اکسس کنترل ۱۲۵khz چه تفاوتی دارد ؟ ( فرق اکسس کنترل ۱۳/۵۶Mhz و ۱۲۵Khz ) اکسس کنترل مایفر ۱۳/۵۶Mhz و اکسس-کنترل ۱۲۵khz از لحاظ عملکرد هیچ فرقی با همدیگر ندارند تنها تفاوت در فرکانس کاری آنهاست و اینکه تگ های مایفر سخت تر کپی می شوند و تگ ۱۲۵khz راحتتر . اگر تگ کپی از بازار برچیده شود و قابل دسترسی نباشد امنیت اکسس کنترل ایفر و ۱۲۵ هیچ فرقی نخواهند داشت . بطور کلی هر دو نوع تگ قابل کپی هستند . آنتن یا ریدر اکسس کنترل مایفر باید چسبیده و نزدیک برد اصلی باشد در غیر اینصورت باید از آنتن های اکتیو استفاده کرد . اما در اکسس کنترل های ۱۲۵khz آنتن یا ریدر می تواند حداکثر ۱ متر دور از برد پردازش قرار بگیرد . بنابر همین قابلیت اکسس کنترل های ۱۲۵khz ، اکسس کنترل دو تیکه ساخته شده است که امنیت بالایی را ایجاد کرده است .

انواع اکسس کنترل مایفر : اکثر اکسس کنترل هوایی که داخل آیفون های جدید قرار دارند از نوع اکسس کنترل مایفر هستند . اکسس کنترل های مایفر بصورت یکپارچه هستند و آنتن آنها کنار برد پردازش قرار دارد زیرا در فرکانس ۱۳/۵۶ مگا هرتز نمیتوان آنتن پسیو را از بخش ریدر دور کرد (تلفات زیاد با افزایش فاصله کابل) . اکسس کنترل های یکپارچه مایفر در سه ظاهر متفاوت در بازار ایران موجودند : اکسس-کنترل مایفر لمسی ، اکسس کنترل مایفر کلیدی ، اکسس کنترل مایفر هوشمند ، اکسس کنترل کنترلی و اکسس کنترل فلزی .

امنیت اکسس کنترل مایفر

امنیت اکسس کنترل مایفر : بالاتر بودن امنیت اکسس کنترل مایفر نسبت به اکسس-کنترل ۱۲۵ فقط به دلیل سخت تر بودن کپی برداری از تگ مایفر نسبت به تگ ۱۲۵ کیلوهرتز می باشد . به جرئت می توان گفت اکسس کنترل دو تیکه ۱۲۵ بسیار بیشتر از اکسس کنترل مایفر امنیت دارد . برای اطلاع بیشتر در خصوص امنیت اکسس کنترل به لینک «امنیت اکسس کنترل» مراجعه کنید .

بهترین اکسس کنترل مایفر

بهترین اکسس کنترل مایفر : اکسس کنترل مایفر همگی عملکرد یکسان دارند و از تگ های مایفر پشتیبانی می کنند . بهترین اکسس کنترل مایفر آن اکسس کنترلی است که کیفیت داشته باشد ، حداقل ۵۰۰ تگ را رکورد کند (البته بستگی به تعداد ساکنین یا کاربران دارد) ، دسترسی به مدار داخلی آن امکانپذیر نباشد یا دشوار باشد و پشتیبانی خوب و نصب راحت داشته باشد .

قیمت اکسس کنترل مایفر

قیمت اکسس کنترل مایفر : در کیفیت و ظاهر یکسان ، اکسس کنترل های ۱۲۵ و مایفر تفاوت چندانی در قیمت ندارند . قیمت اکسس کنترل مایفر از حدود ۳۴۰۰۰۰ تومان تا ۶۵۰۰۰۰ تومان می باشد .

نصب اکسس کنترل مایفر

نصب اکسس کنترل مایفر : نصب اکسس کنترل مایفر مانند سایر اکسس کنترل های RFID می باشد . اکسس کنترل های مایفر غالبا دارای یک رله و ولتاژ ورودی ۱۲ ولت هستند . برای آشنایی با نحوه نصب اکسس کنترل لینک «نصب اکسس کنترل» را ببینید.

اکسس کنترل مایفر آسانسور

اکسس کنترل مایفر آسانسور : اکسس کنترل آسانسور معمولا برای کنترل شارژ و نیز امنیت ساختمان نصب می شود . اگر امنیت تکثیر کارت و تگ برایتان مهم است از اکسس کنترل دو تیکه مایفر استفاده کنید و در غیر اینصورت اکسس کنترل مایفر یکپارچه گزینه خوبی است . اکسس کنترل مایفر آسانسور از این لحاظ برتری دارد که تگ مایفر به سختی قابل کپی است (اکسس کنترل آسانسور) .

اکسس کنترل مایفر دربازکن :

اکسس کنترل مایفر دربازکن : با توجه به اینکه درب ورودی آپارتمان به امنیت بالایی نیاز دارد استفاده از اکسس کنترل های یکپارچه پیشنهاد نمی شود . اکسس کنترل مایفر موجود در بازار مدل SH720 دارای تگریدر مجزا است . هرچند که با شگرد غیرقابل کپی بودن تگ مایفر امن بودن اکسس کنترل مایفر را توجیه می شود اما با توجه به اینکه در مدل های یکپارچه کلیه قسمت ها و بخصوص رله آن به راحتی قابل دسترسی است و حتی از طریق سیم آن می توان درب را باز کرد ، استفاده از این نوع اکسس کنترل های یکپارچه برای قفل های برقی توصیه نمیشود . اکسس کنترل مناسب درب های ورودی اکسس کنترل ۱۲۵ دو تیکه یا مایفر دو تیکه است که فقط ریدر آن در خارج از ساختمان قرار می گیرد . در خصوص امنیت اکسس-کنترل با ما مشاوره کنید .

طول عمر اکسس کنترل مایفر

طول عمر اکسس کنترل مایفر : هرچه کیفیت المان های الکترونیکی بکار رفته در اکسس کنترل مایفر بالاتر باشد متعاقباً طول عمر بیشتری خواهد داشت . طول عمر اکسس کنترل های مایفر و ۱۲۵ موجود در بازار ایران در حدود ۲ الی ۵ سال است . برای افزایش طول عمر اکسس کنترل از آداپتور تغذیه با کیفیت و نیز مکان نصب صحیح بهره ببرید .

خرید اکسس کنترل مایفر

خرید اکسس کنترل مایفر : چه نوع اکسس کنترلی بخرم ؟ همانطور که در بالا گفته شد خرید اکسس کنترل باید با توجه به کاربرد آن انتخاب شود . قبل از خرید اکسس کنترل مایفر حتما موارد بالا را مطالعه کنید . اکسس کنترل و دربازکن کارتی مایفر SH-720 بهترین گزینه برای درب ورودی آپارتمان و انواع قفل های برقی و مگنتی می باشد .

توضیحات بیشتر در خصوص اکسس کنترل را در صفحه «اکسس کنترل» ببینید .