می 22, 2021 توسط sobhan 0

امن ترین اکسس کنترل

امن ترین اکسس کنترل یا دستگاه کنترل تردد برای درب ورودی آپارتمان ، اکسس کنترل های دو تیکه هستند که ماژول ریدر در بخش خارجی آپارتمان نصب می شود و ماژول فرمان (رله) در داخل . البته اگر امنیت فیزیکی اکسس کنترل تامین شود الزامی به استفاده از اکسس کنترل امن دو تیکه نیست.

اکسس کنترل رمز دار به دلیل اینکه احتمال لو رفتن رمز زیاد است امنیت آن را کاهش می دهد. بنابراین حتی الامکان از رمز برای ورود استفاده نکنید .

امنیت اکسس کنترل های یک تیکه به دلیل واقع شدن رله در کنار تگ خوان پایین هستند و در نتیجه با باز گشایی درب اکسس کنترل و یافتن دو سیم رله ، درب ورودی به راحتی باز می شود.

امنیت اکسس کنترل وقتی بالا است که تنها یک کد برای رله که در داخل ساختمان قرار دارد ارسال شود. امنیت به این صورت تامین می شود که با توجه به اینکه هر تگ یک کد منحصر بفرد دارد لذا با گرفتن تگ جلوی اکسس کنترل ، این کد به رله ای که داخل ساختمان قرار دارد ارسال شده و در نتیجه رله فرمان باز شدن درب را صادر می کند . چون کد برای افراد غیرمجاز ناشناخته است در نتیجه بازکردن درب بدون داشتن تگ نیز بسیار دشوار خواهد بود.

امنیت دربازکن های دو تیکه یا اکسس کنترل دو تیکه وقتی به خطر میفتد که تگ به دست فرد غیر مجاز بیفتد و تگ را کپی کند . از اینرو اگر از تگ یا کارت RFID به خوبی مراقبت کنید این نوع دربازکن های هوشمند امن خواهند بود.

سایر اکسس کنترل ها مانند اکسس کنترل تشخیص چهره و اکسس کنترل اثر انگشت نیز باید از همین دو تیکه بود پیروی کنند تا امن باشند.

البته در هوشمندسازی ساختمان ها پروتکل ویگند بسیار مورد استفاده قرار می گیرد که با اتصال اکسس کنترل به سیستم هوشمند و استفاده از این پروتکل ، امنیت اکسس کنترل بالا و امن خواهد بود.