آوریل 21, 2021 توسط sobhan 1

امنیت اکسس کنترل | تشخیص چهره ، کارتی ، اثر انگشت ، دربازکن ، آسانسور |

امنیت اکسس کنترل RFID با توجه به رشد روز افزون استفاده از تجهیزات RFID بیشتر احساس می شود. در ادامه امنیت اکسس کنترل ( امنیت دستگاه کنترل تردد ) برای سه نوع اکسس کنترل تشخیص چهره ، اکسس کنترل اثر انگشت و اکسس کنترل RFID مورد بررسی قرار می گیرد . در گام اول بهترین اکسس کنترل ، امن‌ترین اکسس کنترل است و سپس کیفیت اکسس کنترل اولویت دارد. البته امنیت و کیفیت در تجهیزات سخت افزاری ، دو جزء همسطح بسیار مهم هستند.

تهدیدات امنیتی اکسس کنترل تشخیص چهره : ابتدا باید بدانیم چطور امنیت اکسس کنترل تشخیص چهره به خطر می افتد و یا چطور می توان اکسس کنترل تشخیص چهره را هک کرد؟ برای اینکه فرد غیر مجاز بتواند کنترل اکسس را مجاب کند که فردی مجاز است دو حالت وجود دارد : دستکاری فیزیکی اکسس کنترل و تشابه چهره. پس ابتدا باید محل دستگاه کنترل اکسس را حفاظت فیزیکی کرد تا دستکاری فیزیکی اکسس کنترل تشخیص چهره غیر ممکن یا امکان ناپذیر شود . در تشابه چهره ، هنگام توسعه بخش پردازش تصویر اکسس کنترل تشخیص چهره باید ویژگی ها را حداکثر کرد تا احتمال خطا و تشابه به صفر برسد.

تهدیدات امنیتی اکسس کنترل اثر انگشت : برای تأمین امنیت اکسس کنترل اثر انگشت نیز باید دو مقوله محافظت فیزیکی و تمیز تشابهات را مدنظر قرار داد.

تهدیدات امنیتی اکسس کنترل RFID : امنیت سیستم های RFID با ضعف هایی همراه است و در نتیجه برای سطوح امنیتی سطح بالا توصیه نمی‌شود. امنیت اکسس کنترل RFID نیز دو موضوع را باید مدنظر قرار داد اول امنیت فیزیکی اکسس کنترل و دوم امنیت RFID

امن‌ترین اکسس کنترل : در حال حاضر امن ترین اکسس کنترل ، اکسس کنترل تشخیص چهره است به شرط اینکه حفاظت فیزیکی بالا بوده و دستگاه پارامترهای تشخیص دقیق چهره را برآورده سازد. همچنین می توان گفت بهترین اکسس کنترل ، امن‌ترین اکسس کنترل می باشد و بعد کیفیت و زیبایی و … مدنظر قرار می گیرد.

امنترین اکسس کنترل RFID ، اکسس کنترل دو تیکه است که بخش آنتن پسیو یا اکتیو آن در خارج ساختمان و بخش ریدر یا پرداز و فرمان در داخل ساختمان قرار دارد .

بهترین اکسس کنترل RFID : بهترین اکسس کنترل RFID را باید در برندهای خارجی جستجو کرد. برند ZKTECO برند با کیفیت اکسس کنترل است که محصولات آن در ایران نیز وجود دارد. اکسس کنترل دو تیکه که آنتن از بخش رله و پردازش جدا است دارای امنیت بالایی است که برند لگزو از این نوع است . برای خرید اکسس کنترل دو تیکه به فروشگاه بروید .

بهترین اکسس کنترل تشخیص چهره : بهترین اکسس کنترل تشخیص چهره که در ایران وجود دارد نیز برند خارجی ZKTeco می باشد. قابل خرید بودن در ایران نیز جز پارامترهای بهتر بودن اکسس کنترل می باشد.

بهترین اکسس کنترل اثر انگشت : محصولات شرکت ZKTeco نیز جز بهترین اکسس کنترل اثر انگشت هستند البته محصولات آمریکایی و اروپایی با کیفیت تر و امن تری نیز وجود دارند که چون در ایران نمایندگی ندارند از بیان آنها صرف نظر شد.

امنیت آیفون : اکثر آیفون ها امنیت پایینی دارند و به راحتی با باز کردن پنل آیفون می توان درب را باز کرد . برای امن سازی آیفون اینجا را ببینید : امن سازی آیفون

نکات مهم امنیتی اکسس کنترل :

  • حتی الامکان از رمز عبور برای بازگشایی در یا آسانسور استفاده نکنید
  • اکسس کنترل دو تیکه ، امنیت بیشتری دارد بخصوص برای درب ورودی آپارتمان و ویلا
  • اکسس کنترل های گرانقیمت نیاز به محافظت فیزیکی دارند
  • امن ترین اکسس کنترل ، اکسس کنترل اثر انگشت و تشخیص چهره است به شرطی که امنیت فیزیکی داشته باشند
  • تگ مانند کلید است آن را به غریبه ندهید
  • تگ ها قابل کپی هستند پس مراقب کپی شخص غیرمجاز باشید
  • در صورت گم شدن تگ ، از مدیر ساختمان بخواهید سریعا آن واحد یا طبقه را حذف و مجددا تعریف نماید
  • هر از گاهی (مثلاً هر دو ماه یک بار) اکسس کنترل را ریست و مجددا تگ ها را تعریف کنید
  • دسترسی به رله اکسس کنترل یعنی هک آن. پس امنیت فیزیکی مهم است.