آگوست 18, 2018 توسط sobhan 0

الزامات حفاظت از رایانه‌ها در برابر حملات سایبری

هر کامپیوتری که دارید ممکن است در معرض حملات سایبری قرار گیرد. پس سطح هشیاری خود را افزایش داده و دقیق عمل کنید. لذا موارد زیر را حتی الامکان انجام دهید.

  1. از Administrator استفاده نکنید؛
  2. نرم‌افزارها، پچ‌ها و آپدیت‌ها را به محض منتشر شدن به روز رسانی کنید؛
  3. نرم‌افزارهایی را که نیاز ندارید از رایانه حذف کنید؛
  4. از آنتی‌ویروس معتبر استفاده کرده و آن را در حالت پیشرفته تنظیم کنید؛
  5. بطور منظم بک‌آپ بگیرید؛
  6. استفاده از فایروال در لایه های مختلف شبکه.
  7. معماری شبکه و معماری سرویس دهنده ها.
  8. محدود سازی دسترسی مهاجمین شامل: طبقه بندی اطلاعات و استفاده از رمز نگاری.
  9. هیچ وقت این تصور را نداشته باشید که “هکرها با من کاری ندارند!”. همواره به خاطر داشته باشید که هر فردی می تواند به عنوان یک هدف طلایی برای هکرها محسوب گردد.
  10. سعی کنید همیشه از رمزعبورهای پیچیده استفاده نمایید. اگرچه که این کار بسیار راحتی است، اما به هیچ وجه از یک رمز عبور برای ورود به ناحیه کاربری خود در چندین سایت متفاوت استفاده نکنید. دوستان و به طور کلی دیگران را از رمزعبور خود مطلع نسازید. به هیچ وجه رمز عبور خود را روی چیزی ننویسید.
  11. به هیچ وجه روی ایمیل هایی که ناشناخته بوده و یا مشکوک به نظر می رسند کلیک نکنید. خیلی از هکرها با بهره گیری از تشابه اسمی کاربران را به آدرس هایی که می خواهند می کشانند.
  12. زماینکه می خواهید یک وسیله خارجی همچون فلش، هارد اکسترنال و حتی یک تلفن همراه را به سیستم خود متصل کنید مراقبت باشید. بد افزارها به سادگی از این طریق می توانند وارد سیستم شما شوند.
  13. در مورد اطلاعاتی از خود که در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید دقت کنید. مجرمین سایبری به سادگی با دنبال کردن پست های شما و همچینین اطلاعات فردی شما در شبکه های اجتماعی می توانند شما را ردیابی کرده و در آینده به اطلاعات به مراتب مهم تری از شما دست یابند.
  14. نه گفتن را تمرین کنید. چنانچه از شما تقاضایی شد که مبنی بر اینکه برخی اطلاعات خود را در اختیار سازمان یا شرکتی قرار دهید به سادگی می توانید از این کار سر باز زنید تا مطمئن شوید این کار توسط مجرمین سایبری صورت نگرفته است.
  15. به همه چیزی مشکوک باشید. اگر دیدید که اتفاق مشکوکی در اکانت های اینترنتی شما رخ داده است به سادگی از کنار آن نگذرید و تا مطمئن نشدید که موضوع حل شده است آن را رها نکنید.
  16. موارد فوق را بصورت دوره ای مرور و بازبینی کنید.