اکتبر 5, 2021 توسط sobhan Off

تغییر رمز اکسس کنترل | ریست اکسس کنترل | کنترل تردد آسانسور و دربازکن

برای تغییر رمز اکسس کنترل ( تغییر رمز کنترل تردد ) و ریست اکسس کنترل هر دستگاه کد ، نرم افزار و یا روش سخت افزاری مخصوص خود را دارد . اکسس کنترل هایی که قابلیت ورود رمز را دارند اکثرا بصورت نرم افزاری رمز آنها تغییر داده می شود مگر اینکه رمز آن را فراموش کرده باشید و نیاز به ریست فکتوری سخت افزاری باشد . در ادامه ریست کردن انواع اکسس کنترل های ، x660 ، گلدبریدجز ، zkteco ، legzo ، سیماران ، تابا ، رویال و … و بازیابی رمز عبور بیان شده است.

ریست کردن اکسس کنترل ( ریست کنترل تردد ) : برای ریست کردن اکسس کنترل اگر رمز اصلی را دارید که آسان است ولی اگر رمز اصلی اکسس کنترل را ندارید باید بصورت سخت افزاری اینکار را انجام دهید . در اکثر موارد با وصل کردن یکی از پین ها به گراند و خاموش روشن کردن دستگاه ، ریست انجام می شود . برخی از اکسس کنترل ها دارای کلید ریست روی برد داخلی هستند که با فشار دادن و نگه داشتن آن برای مدت زمان حدود ۵ ثانیه ، ریست انجام می شود .

اگر رمز اکسس کنترل را فراموش کرده اید برای تغییر رمز آن باید ریست شود . ریست کردن اکسس کنترل بصورت سخت افزاری انجام می‌شود .

اگر رمز اصلی اکسس کنترل را دارید از دفترچه راهنما نحوه تغییر رمز را مشاهده کرده و با استفاده از کد مربوطه تغییر رمز را انجام دهید . اگر دفترچه راهنمای اکسس کنترل را ندارید مدل آن را برای ما بفرستید . اگر مدل اکسس کنترل را نمی‌دانید از آن عکس گرفته و برای ما از طریق واتساپ ارسال کنید .

کد دهی اکسس کنترل : منظور از کد دهی اکسس کنترل همان تنظیمات به منظور ایجاد رمز کاربری ، تغییر رمز مدیریت ، تنظیمات زمان و … می باشد.

در ادامه روش تغییر رمز عبور برخی از اکسس کنترل ها آورده شده است :

تغییر رمز اکسس کنترل کلید لمسی و کلید فشاری :

#رمز قدیم# 0 رمز جدید # رمز جدید #

رمز پیشفرض ۱۲۳۴۵۶

تغییر رمز اکسس کنترل طرح لمسی :

#رمز قدیم# 0 رمز جدید # رمز جدید #

تغییر رمز اکسس کنترل ۱۲۰۴ :

رمز پیشفرض ۹۹۹۹۹۹

#رمز قدیم# 0 رمز جدید # رمز جدید #

تغییر پسورد اکسس کنترل لمسی مایفر :

  • ابتدا سوئیچ روی برد را در حالت ۲ قرار دهید شکل
  • پین gnd و open را به هم وصل کنید
  • پین gnd را به منفی نیز وصل کنید
  • پین 12 ولت را به ۱۲ ولت ورودی وصل کنید
  • ۲۰ ثانیه صبر کنید تا دستگاه شروع به چشمک کند
  • ۱۲ ولت را قطع کنید
  • پین open را قطع کنید
  • سوئیچ‌را در حالت یک قرار دهید
  • برق را وصل کنید و تمام
  • الان رمز ۱۲۳۴۵۶ است و درود

تغییر رمز اکسس کنترل اثر انگشت zkteco :

برای اکسس کنترل zkteco هایی که کلید ریست دارند : ۱-دستگاه را خاموش کنید و پشت آن را باز کنید ۲- دستگاه را هنگام فشار دادن کلید Tamper روشن کنید ۳- هنگامی که دستگاه کاملاً بوت شد و صفحه اصلی ظاهر شد ، Tamper Switch را رها کنید ۴- هنگامی که در صفحه اصلی هستید بین 30-40 ثانیه منتظر بمانید و دکمه منو را فشار دهید ۵- اکنون می توانید وارد منو شوید و می توانید رمز عبور مدیر یا امتیازات مدیر را حذف کنید. برای مدل های ZKTECO F18, ZKTECO F22, ZKTECO F28, ZKTECO F8, ZKTECO F7, ZKTECO F7 Plus, ZKTECO SF-200, ZKTECO F21, ZKTECO F19Etc کاربرد دارد.

برای اکسس کنترل اثرانگشت zkteco که پورت اتصال به شبکه دارند : ۱- نرم افزار ZKTime 5.0 را روی کامپیوتر نصب کنید ۲- فعلآ نرم افزار را باز نکنید ۳- دستگاه اثرانگشت را با کابل شبکه به کامپیوتر وصل کنید ۴- حال نرم افزار را باز کنید ۵- بروید به Device>Add New Device>Add the IP>ok سپس ۶- بزنید Add device و سپس connect device حال ۷- مطمئن شوید که دیوایس متصل connected شده است ۸- حال بروید به Device Management>AC Manage>Advance Function>Clear Admin>OK و در نتیجه همه دیتاها حذف و پسورد به عدد پیشفرض برمیگردد. برای کلیه دستگاه های اکسس کنترل زدکاتکو دارای پورت شبکه کاربرد دارد .

ریست اکسس کنترل zkteco بیومتریک به روش تایم بیس : نحوه تنظیم مجدد مدیریت در دستگاه های بیومتریک ZKTECO با استفاده از روش زمان بندی شده. در برخی از مدلها می توانید از روش بازنشانی TIME BASED RESET برای ریست رمز مدیریت دستگاه اثر انگشت ZKTECO استفاده کنید. برای باز کردن قفل دستگاه کنترل دسترسی اثر انگشت ZKTECO با استفاده از روش Time base برای ورود به منو و ریست آن ، این راهنمایی را گام به گام انجام دهید. ۱- هنگامی که در صفحه اصلی هستید ، زمان روی صفحه را بررسی کنید. ۲- با ماشین حساب تایم بگیرید و زمان را از “9999” کسر کنید یعنی اگر زمان روی صفحه 13:50 باشد سپس 9999-1350 = 8649 جواب را در یک ضرب کنید سپس 8649 X 8649 = 74805201 رمز عبور پیشفرض 74805201 است ۳- اکنون در دستگاه اثر انگشت منو را فشار دهید ۴- “8888” را وارد کنید ۵- OK را فشار دهید ۶- Super Password را وارد کرده و ok را بزنید. ۷- اکنون می توانید وارد منو شده و رمز عبور مدیر را پاک کنید . برای مدل های ZKTECO iFace 303, ZKTECO iFace 302, ZKTECO TX628 و نظیر اینها کاربرد دارد.

ریست zkteco اثرانگشت
برد داخلی اکسس کنترل اثر انگشت
میکروسوییچ اکسس کنترل

تغییر رمز اکسس کنترل تشخیص چهره zkteco : مانند فوق عمل کنید مانند مدل اثر انگشتی

تغییر رمز دربازکن کارتی سیماران :

۱- در پنل های قدیمی طرح فراز با قطع تغذیه، پنل را خاموش کرده، سپس جامپر J1 را روی حالت ۲ – ۱ قرار دهید و پنل را روشن کنید. ۲- اولین رقم سمت راست نمایشگر عدد صفر را نشان می دهد. ۳- شش رقم رمز دربازکن را وارد کنید. (کد کارخانه ۱۲۳۴۵۶). برنامه ریزی با استفاده از پنل : ۱- حالا دومین رقم سمت راست نمایشگر عدد صفر را نشان می دهد. ۲- سه رقم کد پنل را وارد کنید. (کد کارخانه ۰۰۱ )، تا نمایشگر خاموش شود. با کد دوم میتوانید سیستم های چند پنلی (هوشمند) را راه اندازی کنید

آیفون ahphon

تعریف کارت برای آیفون کارتی سیماران : ۱- کارت مستر را جلوی پنل بگیرید تا صدای بوق بشنوید ۲- تگ ها را پشت سر هم جلو دستگاه بگیرید ۳- برای اتمام کار ، کارت مستر را مجددا جلو دستگاه بگیرید یا صبر کنید LED قرمز شود . برای حذف و ریست کامل دربازکن کارتی سیماران ، کارت مستر را چهار بار جلوی پنل بگیرید تا چهار بوق بشنوید سپس یک کارت معمولی به آن نزدیک کنید حال دستگاه ریست می شود و کارت ها حذف .

تغییر تگ مادر اکسس کنترل آسانسور : بستگی به مدل دستگاه کنترل تردد دارد.

تعریف و حذف کارت دربازکن کارتی سوزوکی آیفون سوزوکی: دو عدد کلید در دست آیفون قرار دارد بالایی برای شناسایی کارت ها و پایینی برای حذف کارت ها . برای شناساندن تگ یا کارت ابتدا کلید بالایی را فشار داده و رها نکنید و سپس کارت ها را نزدیک محل کارتخوان کنید . برای حذف یک کارت ، آن کارت را جلوی پنل بگیرید و کلید پایینی را ممتد نگه دارید تا حذف شود

حذف کلیه ریموت ها و تگ های دربازکن کارتی ریموتی لگزو : کارت منفی را ممتد نگه دارید کارت ها کاملآ حذف می شوند . برای حذف ریموت ها باید میکروسوئیچ روی برد را نگه داشته و کارت منفی را نزدیک نگه دارید

تغییر مستر کارت دربازکن کارتی TSA :

تغییر مستر تگ دستگاه کنترل تردد نوین کیاتک :

تغییر کارت مستر آیفون تابا : جامپر را روی دو پین پایینی قرار دهید و کارتی که می خواهید به عنوان کارت اصلی باشد را نزدیک محل کارتخوان قرار دهید . برای حذف و ریست کلی دربازکن کارتی تابا ، جامپر را در دوپین پایین قرار دهید و بعد از مدتی کلیه کارت ها حذف خواهند شد.

تعریف کارت دربازکن کارتی تکنما : ۱- آیفون را خاموش کنید ۲- کلید شماره یک را ممتد فشار داده و آیفون را در این حالت روشن کنید آیفون وارد منوی تنظیمات sel خواهد شد ۳- کلید شماره یک را رها کنید ۴- حال با چند بار زدن کلید ۱ گزینه‌های KEY ، GID ، VOL یا RASS می‌بینید ۵- کارت مستر را جلوی پنل نگه دارید تا گزینه CARD ظاهر شود حال کلید ۲ را بزنید تا گزینه SET را ببینید ۶- برای تعریف کارت جدید با استفاده از کلید شماره ۳ واحد موردنظر را انتخاب کنید ۷- مثلاً U1 یعنی طبقه اول و با نگه داشتن کارت c-1 یعنی کارت شماره یک طبقه یک و کارت بعدی نزدیک کنید c-2 را مشاهده خواهید کرد یعنی کارت شماره دو طبقه یک و تا ۶ کارت مجاز به تعریف هستید . به همین ترتیب با کلید شماره ۳ سایر طبقات را کارت دهی کنید

تعریف و حذف کارت در دربازکن کارتی آیفون کوماکس cummax :

۱- دکمه تنظیمات را بزنید ۲- برای دسترسی یه تنظیمات باید رمز ورود را بزنیم . رمز ورود به تنظیمات ، پیش فرض کارخانه ، 4321 می باشد . رمز را زده و سپس دکمه ی زنگ را جهت تائید میزنید. ۳- اکنون وارد تنظیمات اصلی پنل شده اید . برای معرفی کارت های دربازکن باید شماره برنامه را وارد کنید ( شماره برنامه برای ست کردن کارت ها عدد 10 میباشد ) عد 10 را وارد و دکمه ی زنگ را جهت تائید بزنید . ۴- بلافاصله بعد از مرحله ی 3 کارت های دربازکن را تک تک جلوی نمایشگر پنل نگه دارید و با شنیدن صدای بوق از ست شدن کارت مطمئن شوید و بعد از آن کارت های بعدی را پشت به پشت هم به دستگاه معرفی کنید . ۵- برای تائید نهایی و خارج شدن از محیط تنظیمات دکمه * را فشار دهید .

آیفون ویدئو دات آی آر

تغییر رمز اکسس کنترل ماهور :

تعویض رمز اکسس کنترل ACM گلدبریدجز : برای ریست کلی و تغییر رمز به پیشفرض کارخانه ، از روش وصل کردن open و gnd انجام می شود . ابتدا دستگاه را خاموش کنید . این دو پین را به هم وصل کنید . دستگاه را روشن کنید . بعد از مدت ۱۵ ثانیه دستگاه را خاموش کنید و دو پین را قطع کنید . ریست انجام می‌شود.

تغییر رمز اصلی اکسس کنترل های متفرقه :

ریست قفل رختکن کارتی تگ دستبندی ( ریست قفل استخری ، کمدی): با استفاده از فشردن میکروسوییچ روی برد کلیه تگ ها حذف می شوند.

ریست قفل کمد رختکن ( استخری – باشگاهی )

ریست کردن اکسس کنترل هایی که دارای پایه open و gnd هستند ( بازیابی رمز پیشفرض کارخانه – ریست فکتوری ) :

ابتدا اکسس کنترل را خاموش کنید . سپس پایه open و GND را به هم وصل کنید . دستگاه را روشن کنید . حدود ۱۵ ثانیه صبر کنید . چند بوق خواهید شنید که نشانه ریست شدن اکسس کنترل است . دستگاه را خاموش کنید . دو سیم open و gnd را قطع کنید . دستگاه را روشن کنید . حالا رمز اکسس کنترل رمز پیش فرض کارخانه است ۱۲۳۴۵۶ یا ۹۹۹۹۹۹ و …

ریست اکسس کنترل هایی که پایه open و گراند دارند

ریست کارخانه اکسس کنترل و برگرداندن تنظیمات اولیه ، همان ریست کردن سخت افزاری یا نرم افزاری است که مشابه توضیحات بالا انجام می شود .

دفترچه راهنمای اکسس کنترل اثر انگشت x660 : برای ریست و تنظیمات و مشاهده کاتالوگ دستگاه اکسس کنترل اثر انگشت x660 اینجا ببینید : کلید کنید