کنترل آسانسور با موبایل | اپلیکیشن آسانسور ( هوشمندسازی آسانسور )

کنترل تردد آسانسور با موبایل و از راه دور، کنترل تردد هوشمند آسانسور مبتنی بر تکنولوژی wifi یا sms-GSM و دارای اپلیکیشن نرم افزار موبایل می باشد که در داخل کابین آسانسور یا داخل اتاق موتورآسانسور نصب می شود و با استفاده از تلفن همراه ( هر نوعی) می توان طبقه یا طبقاتی را با ارسال رمز باز گشایی کرد. نوع دیگر کنترل آسانسور با موبایل و با استفاده از بلوتوث یا rfid است . با اپلیکیشن موبایل می توان رمز با تگ و کارت به دستگاه شناسانده یا حذف و غیرفعال کرد. هدایت آسانسور از راه دور با موبایل و معمولا از طریق پیامک یا اینترنت امکان پذیر است . وقتی از اینترنت برای کنترل و هدایت آسانسور استفاده می شود منظور بهره برداری از تکنولوژی iot برای هوشمندسازی است. هنگامی که در نرم افزار موبایل از سیستم پیامکی استفاده شود کنترل از راه دور آسانسور مبتنی بر دستگاه سیمکارتی خواهد بود که دستگاه کنترل تردد آسانسور مدل SH720G و SH416G از این نوع است

اکسس کنترل هوشمند : هوشمندسازی که مبتنی بر ارتباطات بیسیم است در حال حاضر با دو تکنولوژی GSM یا همان شبکه موبایل و تکنولوژی وای فای اجرا می شود. در آینده نه چندان دور و هنگامی که اینترنت ماهواره ای فراگیر شود هوشمندسازی جایگاه ویژه ای خواهد داشت. هوشمند بودن دستگاه کنترل تردد آسانسور بدین معنا است که می توان از طریق اپلیکیشن موبایل با آن ارتباط برقرار کرد و تنظیمات را تحت کنترل قرار داد.

کنترل آسانسور با موبایل : دستگاه کنترل تردد آسانسور با موبایل مبتنی بر ارتباط بلوتوث و یا sms است . در این حالت از فاصله نزدیک یا فاصله دور نیز آزادسازی آسانسور و بردن آن به طبقه مورد نظر امکان پذیر خواهد بود

نصب مدل های سیمکارتی SH416 و SH720 در داخل اتاق موتور آسانسور : چون آنتن دهی موبایل در داخل برخی از کابین های آسانسور ضعیف است می توان این دستگاه ها را در داخل اتاقک آسانسور در بالای پشت بام نصب کرد که از راه دور قابل کنترل باشد.

نصب مدل های سیمکارتی SH416 و SH720 در داخل اتاق موتور آسانسور: چون دستگاه های محدود کننده تردد سیمکارتی SH416 و مایفر SH720 بصورت توکار و مخفی در داخل کابین و زیر پنل کلیدها نصب می شوند ، برای آسانسور های که آنتن دهی موبایل در داخل کابین قوی است گزینه بسیار مناسبی هستند زیرا هم قابلیت تگ و کارت داشته و هم از راه دور قابل کنترل هستند

هوشمندسازی آسانسور : اگر اینترنت در سراسر ساختمان بصورت مشترک در دسترس باشد هوشمندسازی آسانسور را می توان بر این اساس انجام داد. البته کنترل از راه دور آسانسور به دو صورت امکان پذیر است هم اینترنتی و هم سیم کارت.

آسانسور هوشمند : اینکه چطور می توان یک آسانسور هوشمند داشت با روش های مختلف و بر اساس نیاز ساکنین و استفاده کنندگان قابل پیاده سازی است . مثلا مدیریت ساختمان تصمیم می گیرند که با زدن آیفون ، آسانسور هم به مدت ۵ دقیقه در مد معمولی قرار گیرد. با بتوان از راه دور آسانسور را به طبقه مورد نظر هدایت کرد. ابتدای هوشمندسازی آسانسور این است که انتظارات بطور دقیق مشخص شوند.

کنترل تردد هوشمند آسانسور می تواند علاوه بر کنترل از راه دور سیمکارتی ، دارای قابلیت rfid کارتی نیز باشد و این ارزش امنیتی را دارد که تگ ها قابل کپی نیز نباشند . امنیت کنترل تردد آسانسور هوشمند با تگ غیر قابل کپی بسیار بالاست. از جمله مدل های توکار و مولتی چنل از این نوع ، مدل SH720 است

امنیت کنترل تردد هوشمند آسانسور : چون دستگاه کنترل تردد هوشمند آسانسور با تگ غیر قابل کپی بصورت توکار نصب می شود از دسترسی بیگانه بدور است . غیرقابل کپی برداری تگ ها و کارت ها نیز امنیت آن را افزایش می دهد.

بهترین کنترل تردد آسانسور : ابتدا باید دلیل به کار بردن دستگاه کنترل تردد آسانسور را مشخص کنید. گاهی اصرار بر این است که دستگاه قابلیت رمز هم داشته باشد در این حالت اکثرا دستگاه روکار پیشنهاد می شود.

قیمت کنترل تردد آسانسور هوشمند : قیمت دستگاه کنترل تردد هوشمند آسانسور درحال حاضر حدود ۴/۵۰۰/۰۰۰ تومان است.

نصب کنترل تردد هوشمند آسانسور : برای نصب دستگاه کنترل تردد هوشمند آسانسور بایستی به سیم‌کشی زیر پنل داخل کابین آسانسور آشنا باشید.

خرید کنترل تردد هوشمند آسانسور : به بخش فروشگاه مراجعه کنید.