هوشمندسازی امن | تجهیزات امن هوشمند سازی | ویلا و ساختمان

هوشمند سازی امن دو مفهوم دارد اول اینکه هوشمندسازی با توجه به تجهیزات امن و غیر قابل نفوذ و دوم پیاده سازی مبتنی بر تدابیر امنیتی به منظور کاهش نرخ هشدار کاذب و نیز دستکاری فیزیکی . هوشمندسازی امن برای ویلا و ساختمان راهکارهای متفاوتی دارد که بستگی به محیط فیزیکی و تجهیزات مورد استفاده دارد.

هوشمندسازی امن : هوشمندسازی به منظور تحت کنترل قرار دادن تجهیزات و عملیات از راه دور و یا اتوماتیک است که نیاز به حضور فیزیکی برای انجام آن عملیات را با بصورت کامل حذف و یا کاهش می دهد. هوشمندسازی سازی در کنار مفهوم اتوماتیک کردن عملیات یک خانه یا ویلا ، گاهی بصورت کنترل از راه دور و گاهی بصورت کنترل محلی پیاده سازی می شوند که در هر دو حالت حفظ مفهوم هوشمندسازی امن ، امری ضروری است .

هوشمند سازی امنیت ترکیبی از تامین امنیت فیزیکی و امنیت تجهیزات است که از ابتدای طراحی ، خریداری تجهیزات هوشمند و پیاده سازی آن بایستی مد نظر قرار گیرد

امنیت فیزیکی خانه هوشمند : امنیت فیزیکی محیط ساختمان های مسکونی و اداری نسبتا بالا است مگر اینکه هوشمندسازی ساختمان خاصی از غنائم مورد نظر باشد . امنیت خانه هوشمند بیشتر در سطح نفوذ به سیستم بیسیم مورد توجه است زیرا با ورود به bms مرکزی ، کنترل تجهیزات در اختیار شخص غیر مجاز قرار می گیرد

امنیت فیزیکی ویلا هوشمند : با توجه به سطح پایین امنیت فیزیکی ویلا ، نرخ هشدار کاذب اهمیت بسزایی در سیستم هوشمند سازی دارد. یعنی وزن پیاده سازی امن در سطح بالاتری از سطح نفوذ بیسیم دارد.

بنابراین با دو موضوع روبرو هستیم که هزینه هوشمند سازی امن را نیز متفاوت ی کند :

تامین امنیت هوشمند سازی : ما می خواهیم خانه هوشمندی داشته باشیم که شخص غیر مجاز نتواند تجهیزات هوشمند خانه یا هتل را دست کاری و تغییر وضعیت دهد . مثلا نتواند به شبکه هوشمند ویلا یا آپارتمان نفوذ کرده و لامپ. دوربین ، قفل یا سیستمی را تغییر وضعیت دهد . تامین امنیت هوشمند سازی به برند تجهیزات هوشمندسازی نیز بستگی دارد . از این رو هزینه هوشمند سازی امن یک ساختمان مجموع هزینه کابل کشی امن و هزینه تجهیزات می باشد .

هوشمند سازی توام با امن سازی : این مفهوم به معنی هوشمند سازی امن نزدیک تر است . در این جا ما هم به پکیج امنیتی و هم به پکیج هوشمند سازی نیاز داریم که علاوه بر تامین امنیت و کنترل آپارتمان یا ویلا ، ساختمان و خانه ای هوشمند داشته باشیم . هزینه هوشمند سازی امن نیز مجموع هزینه هوشمند سازی بعلاوه هزینه پکیج امنیتی خواهد بود .

در قسمت جستجو و فهرست می توانید هزینه هوشمند سازی و هزینه امن سازی را مشاهده نمایید و در صورتی که علاقه مند هستید ما هوشمند سازی امن ساختمان یا ویلای شما را اجرا کنیم با ما تماس بگیرید .

یکی از سیستم های هوشمندسازی امن ، هاب و سنسور های آجاکس است . این سیستم وایرلس با استفاده از یک ارتباط امن گزارش کاملی از وضعیت خانه را در اختیار مدیر در هر مکانی قرار می دهد .