مارس 17, 2019 توسط sobhan 0

نرم افزار Winrar را سریعا آپدیت کنید!

با توجه به باگ امنیتی شناسایی شده در Winrar، توصیه می شود وینرر Winrar را سریعا آپدیت کنید.

حدود ۱۹ سال از ارئه نرم افزار Winrar میگذرد اما تا کنون به این باگ امنیتی موجود در این نرم‌افزار که به راحتی می تواند مورد سوء استفاده هکرها و malware قرار گیرد، توجه نشده است. این نرم افزار فایل های با فرمت .zip را بدون اخذ اجازه اجرا می کند.

سازنده این نرم افزار با بروزرسانی جدید این نرم افزار به ورژن ۵.۷ این باگ امنیتی را برطرف کرده است و توصیه میشود هرچه سریعتر نرم افزار Winrar را به نسخه ۵.۷ بروز رسانی کنید.

بنابر بررسی مک‌آفی ( McAfee) و محققان امنیت، با وارد کردن یک فایل مخرب به فایلی با فرمت rar میتوان کامپیوتر هدف را مورد سوء استفاده قرار داد. بطوری که هنگام باز کردن این فایل، فایل مخرب در پوشه استخراج/راه اندازی بطور خودکار نصب شده و هر زمان کاربر رایانه اش را روشن کند این نرم افزار مخرب بدون اجازه کاربر شروع به فعالیت می کند.

با این حال، هنگامی که این باگ امنیتی افشا شد، گروه های هکر شدیداً فعال شده و اکثرا با هدف جاسوسی سایبری به جمع آوری اطلاعات پرداخته اند. آخرین نسخه McAfee، اولین نرم افزاری است که متوجه شده است که بیش از 100 سوء استفاده منحصر به فرد از این باگ امنیتی WinRAR صورت گرفته است که بیشتر آنها برای هدف قرار دادن ایالات متحده بوده است.