ژوئن 23, 2018 توسط sobhan 2

آنتی ویروس های برتر سال 2018

در این رهنمود برترین نرم افزار آنتی ویروس های رایگان سال ۲۰۱۸ را معرفی می کنیم. همچنین می توانید تحلیل زیر را در مورد هر کدام از آنها را بخوانید و همچنین به لینک اصلی برای دانلود «آنتی ویروس رایگان» نیز دسترسی خواهید داشت.

معایب و مزایای آنتی ویروس رایگان:

مزیت استفاده از آنتی ویروس رایگان، فراهم کردن حداقل امنیت لازم برای موبایل یا رایانه با کمترین هزینه ممکن می باشد. روزانه تعداد زیادی بدافزار با مشخصات مختلفی به کامپیوترها با سیستم عامل ویندوز حمله می کنند. در سال ۲۰۱۷ دو نمونه باج افزار بسیار خطرناک به سازمان هایی مانند NHS حمله کردند و آنها را با خسارات بسیار زیادی روبرو کردند. این موضوعات در سال ۲۰۱۷ به ما یادآوری می کنند که محافظت از کامپیوتر و موبایل خود را فراموش نکنیم.

گاهی اوقات هزینه یک آنتی ویروس برای اینکه از کامپیوتر شما محافظت کند داشتن اطلاعات و کلیک برروی لینک دانلود است و شما نیازی برای پرداخت پول برای برقراری امنیت خود و نصب آنتی ویروس نخواهید داشت. نکته خوب درباره نصب یک آنتی ویروس رایگان از یکی از شرکت های معتبر این است که انها از موتوری مشابه با محصولات پولی خود در آنها استفاده می کنند.

درست است که وقتی شما یک اینترنت سکیورتی خرید می کنید قابلیت های بیشتری دریافت می کنید ولی زمانی که از ورژن رایگان همان محصول استفاده می کنید تنها یک آنتی ویروس خواهید داشت که می تواند امنیت کامپیوتر شما را برقرار کند. ورژن های مجانی ضد ویروس ها قابلیت هایی از قبیل جلوگیری از اسپم ٬ دیواره آتش قوی ، کنترل والدین ، مدیریت پسوردها ، پشتیبانی شرکت تولید کننده یا نماینده آن و برخی از امکانات دیگر را نخواهد داشت.

شرکت هایی که آنتی ویروس مجانی ارائه می دهند و محصولات آنها معتبر هستند عبارتند از آویرا Avira ، اوست Avast ، ای وی جی AVG ، بیت دیفندر Bitdefender و کسپرسکی Kaspersky که همگی آنها ضد ویروس و ضد بدافزاری که به شما شانس محافطت رایگان از کامپیوترتان را بدهد را دارند. این آنتی ویروس ها کامپیوتر شما را در مقابل از دست دادن اطلاعات محافظت می کنند.

اگر فکر می کنید که آنتی ویروس رایگان برای شما کافی نیست می توانید بررسی سایسک را در مورد بهترین آنتی ویروس های سال ۲۰۱۸ بخوانید و از بین آنها محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

از آنجاییکه بررسی، تست و مقایسه آنتی ویروس ها تخصص ، زمان و انرژی بسیار زیادی می برد بنابراین ما از نظر آزمایشگاه های مستقل مانند Av-Test ، SE Labs و Av Comparatives در این تحقیق استفاده کرده ایم.

مرتبط : بهترین نرم افزار آنتی‌ ویروس آندروید در سال ۲۰۱۸

آیا آنتی ویروس رایگان واقعا مجانی است ؟

بله آنها واقعا رایگان هستند. اما ممکن است که مجبور به پرداخت یا از دست دادن چیزی دیگر مانند اطلاعات و حریم خصوصی شوید. برای مثال در سیاست حفظ حریم خصوصی شرکت AVG می خوانید که آنها حق استفاده از چه اطلاعات شخصی و غیر شخصی ای در صورت دانلود و استفاده از آنتی ویروس رایگان خواهند داشت. وقتیکه شما این را قبول می کنید، به آنها اجازه می دهید که اطلاعات شخصی شما را به شرکت های دیگر بفروشند که این شامل ارسال پیامهای تبلیغاتی نیز می شود.

AVG صرحتا اعلام می کند که از اطلاعات شما استفاده می کند ولی برخی دیگر از شرکت ها اینگونه رفتار نمی کنند. آنها برای شما قدرت انتخاب می گذارند و به شما گزینه ای برای قبول به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی شما با دیگر سازمان ها ارائه می دهند. اگر شما قبول نکنید آنها اطلاعات شما را به اشتراک نخواهند گذاشت. برای مثال آنتی ویروس رایگان بیت دیفندر ادعا می کند که هیچ اطلاعاتی از شما استخراج نمی کند و چیزی را به شخص ثالثی به اشتراک نمی گذارد. البته برای یک محصول امنیتی این حداقل توقعی است که ما باید از آن داشته باشیم. آنتی ویروس های رایگان آویرا و اوست از شما اجازه استفاده از اطلاعات خصوصی تان را میگیرند و شما می توانید این اجازه را به آنها ندهید. آنتی ویروس رایگان پاندا هم مانند AVG از اطلاعات شخصی شما استفاده می کند.

آیا آنتی ویروس مجانی کار می کند ؟

نرم افزارهای آنتی ویروس برای جلوگیری از آسیب رسیدن به اطلاعات موجود برروی کامپیوترها و لپ تاپ های شما طراحی شده اند. تمام نسخه های رایگان نیز همینگونه عمل می کنند، اما شاید نه به تاثیرگذاری نسخه های پولی آنها. همچنین با پرداخت پول برای آنتی ویروس شما پیامهای تبلیغاتی ناخواسته را برروی صحفه کامپیوتر خود نخواهید دید. همچنین قابیلت هایی که در بالا گفته شد را نیز دریافت نخواهید کرد. با این وجود در اینجا بهترین آنتی ویروس رایگان را به شما معرفی می کنیم.

مرتبط : آخرین گزارش سالانه گارتنر ۲۰۱۸ در بخش شرکت های امنیتی و آنتی ویروس ها

نکته : آنتی ویروس های Avast و AVG با IPهای ایران باز نمی شوند 

ورژن رایگان آنتی ویروس بیت دیفندر

دانلود رایگان آنتی ویروسBitdefender

آنتی ویروس رایگان بیت دیفندر

بیت دیفندر شهرت خوبی در بین آنتی ویروس های خانگی دارد. این ضد ویروس آسان ، قوی و قابل اعتماد است. نسخه رایگان بیت دیفندر بسیار ساده است و قابلیت های چندانی ندارد. درحالیکه آنتی ویروس پولی بیت دیفندر دارای قابلیت های خوبی است و قیمت آن نسبت به بقیه رقبا نیز کمی بالاتر است.

در تست های آزمایشگاه های مستقل، آنتی ویروس بیت دیفندر همیشه محافظت بالایی در مقابل بدافزارها از خود نشان داده است و توانسته اغلب ۱۰۰٪ شناسایی را داشته باشد.

کسپرسکی رایگان

دانلود آنتی ویروس کسپرسکی رایگان

آنتی ویروس مجانی کسپرسکی

این کمپانی روسی یکی از نامهای بزرگ در صنعت آنتی ویروس می باشد و اخیرا نسخه ای رایگان نیز ارائه داده است. در نسخه رایگان کسپرسکی نیز شما قابلیت های کنترل والدین ، بانکداری امن ، شبکه خصوصی مجازی و برخی دیگر از امکانات امنیتی را نخواهید داشت. اما قابلیت های ضروری یک ویروس کش مانند آپدیت اتوماتیک ، محافظت از ایمیل ها ، وبگردی امن ، قرنطینه ویروس ها و … را خواهید داشت.

کسپرسکی نیز توانسته است در تست های اخیر AV-Test نتیجه ای مشابه با دیگر برندهای قوی بدست بیاورد و ۱۰۰٪ در مقابل ویروس ها و حملات محافظت کرده است. عملکرد کسپرسکی شاید به سبکی AVG یا Avira نباشد اما هنوز می توان آن را از آنتی ویروس های نسبتا سبک دانست.

آنتی ویروس رایگان اویرا

دانلود رایگان آنتی ویروس اویرا

آنتی ویروس رایگان آویرا

ما در مقاله ای مجزا به بررسی آنتی ویروس اویرا پرداخته ایم که در آنجا می توانید تمام قابلیت های آنتی ویروس رایگان Avira را ملاحظه نمایید و از عملکرد آن مطلع شوید. اویرا همواره یکی از بهترین آنتی ویروس های رایگان را تولید و ارائه داده است. پنل کاربری آسان و زیبا ، قابلیت مسدود کردن تبلیغات کمپانی و برخی قابلیت های دیگر از خصوصیات این محصول رایگان امنیتی است.

علاوه بر اینکه خود آنتی ویروس هر ۱۶۸ ساعت به صورت اتوماتیک عملیات اسکن را انجام می دهد، شما هم می توانید برای اسکن فایل ها زمان بندی کنید و زمانبندی پیش فرض را تغییر دهید. به عقیده ما هر کاربر نیاز به اسکنی سریع، بیشتر از هفته ای یک بار در این محصول دارد.

آزمایشگاه AV-Test امتیاز خیلی خوبی به اویرا در آخرین نتایج خود داده است و آن را به عنوان محصول برتر انتخاب کرده است. در ماه دسامبر آنتی ویروس آویرا در تست های آزمایشگاهی محافظت و شناسایی ۱۰۰% از خود نشان داده است. در مجموع می توان گفت که این محصول از بهترین آنتی ویروس های رایگان می باشد که قابلیت هایی به نسبت بیشتری از بقیه نمونه های مشابه در اختیار شما قرار می دهد. نسخه اینترنت سکیوریتی اویرا نیز که ورژن پولی آن است از قابلیت های بسیار زیادی بهره می برد.

آنتی ویروس رایگان Avast

دانلود نرم افزار رایگان Avast

آنتی ویروس مجانی avast

برخلاف برخی از شرکت ها ، اوست آنتی ویروس مجانی خود را در گوشه ای از سایت خود مخفی نمی کند و شما به راحتی می توانید آن را پیدا کنید. حتی پیدا کردن آن در وبسایت اوست آسان تر از نسخه پولی آن می باشد.

به غیر از قابلیت آنتی ویروس ، شما در اوست امکان مقابله با تهدیدات ناشناخته را نیز دارید. همچنین یک مدیریت پسورد ساده نیز به شما رایگان داده می شود تا بتوانید در هنگام ورود کاربری به سایت های مختلف تنها یک پسورد را به خاطر بسپارید.

شما قابلیت وب سایت امن که مخصوص اینترنت سکیوریتی است را نخواهید داشت. به این معنی که آنتی ویروس به شما اطلاع نمی دهد که آیا این سایت تقلبی است یا واقعی؛ مانند سایت های بانک ها برای پرداخت. همچنین محافظتی در مقابل ایمیل های اسپم که منشع اصلی ورود ویروس ، باج افزار و دیگر بدافزارها است را نیز نخواهید داشت.

خبر خوب در مورد آنتی ویروس رایگان Avast این است که محافظت آن در مقابل ویروس ها بالا است. در آخرین گزارش آزمایشگاه AV-Test در دسامبر سال ۲۰۱۷ این ضد ویروس در مقابل حملات روز-صفر ۱۰۰٪ محافظت کرده است. همچنین شناسایی ویروس آن نیز ۱۰۰٪ بوده است. از لحاظ عملکرد نیز این ضد ویروس بسیار سبک عمل می کند و بار زیادی برروی سیستم شما وارد نمی کند.

محصول رایگان Avast را می توان یکی از بهترین آنتی ویروس های رایگان سال ۲۰۱۸ دانست.

آنتی ویروس مجانی AVG

دانلود آنتی ویروس رایگان AVG

دانلود آنتی ویروس رایگان AVG

در بالا در مورد سیاست حفظ حریم خصوصی AVG صحبت کردیم ولی از لحاظ یک محصول امنیتی این ضد ویروس بسیار قوی است و در حال حاظر از بهترین ها می باشد. طبق گزارش آزمایشگاه AV-Test این محصول امنیتی در مقابل بدافزارها بسیار خوب عمل می کند و شناسایی ۱۰۰٪ را در گزارش دسامبر داشته است. از لحاظ عملکرد هم همانند AVG بسیار سبک عمل می کند.

آنتی ویروس رایگان AVG دارای داشبور بسیار ساده ای است که برای کاربران معمولی قابل فهم می باشد. به غیر از موتور آنتی ویروس این محصول شما را از ورود به سایت های تقلبی نیز مطلع می سازد و ایمیل های اسپم را نیز مسدود می کند.

تنها نکته ای که ممکن است باعث نگرانی شود همان سیاست های حریم خصوصی است که می توانید آن را به انگلیسی در اینجا بخوانید.

 

 

آنتی ویروس رایگان Windows Defender

درباره آنتی ویروس رایگان ویندوز دیفندر

این آنتی ویروس برروی ویندوز ۱۰ و ویندوز ۸ به خودی خود نصب است و به نظر آسان ترین راه برای استفاده کاربران می باشد. اگر شما فعالیت آنتی ویروس ویندوز را مسدود نکرده باشید و یا اینکه ضدویروس دیگری نصب نکرده باشید ویندوز دیفندر به کار خود ادامه می دهد.

بر روی ویندوز ۷ نیز آنتی ویرس دیگری به صورت رایگان و پیش فرض وجود دارد که نام آن Defender’s predecessor – Security Essential  است اما در ویندوز ۱۰ و ۸ شما نسخه جدیدتری از آن را خواهید داشت که محافظت و شناسایی بالاتری از ورژن های قبلی دارد. با وجود اینکه ویندوز دیفندر موتور آنتی ویروس نسبتا مناسبی دارد اما شاید برای برقراری امنیت شما کافی نباشد.

آزمایشگاه Av-Test امتیاز خوبی به این آنتی ویروس رایگان داده است و در آخرین نتایج سال ۲۰۱۷ در مقابل تمام بدافزارها شناسایی و محافظت داشته است. از لحاظ عملکرد نیز تاثیر محسوسی برروی منابع کامپوتر یا لپ تاپ شما نمی گذارد. ما بعنوان کارشناسان امنیتی این آنتی ویروس را پیشنهاد نمی دهیم اما اگر شما قصد خرید آنتی ویروس ندارید و یا نمی خواهید از آنتی ویروس های رایگان دیگر استفاده کنید حتما مطمئن شوید که ویندوز دیفندر شما فعال باشد.

برگرفته از سایت سیسک.