جولای 1, 2018 توسط sobhan 1

امنیت خانواده در فضای آنلاین

امنیت خانواده در فضای مجازی

برای والدین پر دغدغه، چند پیشنهاد مختصر به منظور تامین امنیت خانواده در اینترنت ارائه می شود:

با خانواده خود درباره ایمنی آنلاین صحبت کنید. قوانین و انتظارات خانواده شما در مورد تکنولوژی و عواقب ناشی از استفاده نامناسب، باید روشن گردد. و مهمتر از همه، اطمینان حاصل کنید وقتی با تصمیمات دشواری رو برو می شوند می توانند به راحتی و آرامش با شما در میان گذاشته و راهنمایی بخواهند. فراهم کردن فضای آرام و قابل اعتماد می تواند به خانواده تان کمک کند تا هنگام استفاده از اینترنت شما را در کنار خود احساس و سوالاتشان را از شما بپرسند.
با همدیگر از تکنولوژی استفاده کنید. این روش خوبی برای آموزش ایمنی آنلاین است و این فرصت را برای شما فراهم می کند که در صورت بروز مشکلات مربوط به موضوعات ایمنی آنلاین با خانواده خود به سراغ آنها بروید.
بحث خدمات و سایت های آنلاین. با خانواده خود صحبت کنید که به چه سایت هایی برای بازدید علاقمند هستند و چه سایت هایی برای هر عضو خانواده مناسب است.
محافظت از کلمه عبور. خانواده تان را راهنمایی کنید که چگونه از گذرواژه های ایمن آنلاین استفاده کنند. به خانواده خود گوشزد کنید که رمزهای عبور خود را در اختیار کسی قرار ندهند مگر به افراد مورد اعتماد نظیر والدین. بایستی به آنها بیاموزید که هنگامی از مکان های عمومی برای ورود به حساب های آنلاین خود استفاده می کنند حتما پس از اتمام کار از آن خارج شوند. این کار بایستی بصورت یک عادت نهادینه شود.
از تنظیمات حریم خصوصی و کنترلهای به اشتراک گذاری استفاده کنید. سایت های زیادی برای به اشتراک گذاری افکار، عکس ها، فیلم ها، به روز رسانی وضعیت و موارد دیگر وجود دارد. بسیاری از این سرویس ها تنظیمات و کنترل های حریم خصوصی را ارائه می دهند که به شما کمک می کند که قبل از ارسال تصمیم بگیرید که چه کسی می تواند مطالب شما را مشاهده کند. با خانواده خود صحبت کنید در مورد آنچه که باید و نباید به طور عمومی به اشتراک بگذارند. به آنها کمک کنید به حفظ حریم شخصی دیگران با حفظ اطلاعات شخصی در مورد خانواده یا دوستان خصوصی و شناسایی افراد با نام صحیح در محتوای عمومی به اشتراک گذاشته شده.
محدودیت های سنی را بررسی کنید. بسیاری از خدمات آنلاین محدودیت سنی دارند. قبل از اینکه اجازه دهید فرزند شما برای ثبتنام، حساب کاربری ایجاد کند، شرایط استفاده از آن وب سایت را بررسی کنید، اگر با قوانین خانواده سازگار بود آنگاه استفاده نمایید.
خانواده خود را برای برقراری پذیرش مسئولیت ارتباطات آموزش دهید. در اینجا یک قاعده خوب وجود دارد: اگر نمیتوانید مطلبی را بصورت چهره به چهره به کسی بگویید آن را بصورت متن، ایمیل، پیام فوری ، و یا ارسال آن به عنوان یک نظر در صفحه آن شخص ارسال کنید. بحث در مورد چگونگی بیان آنچه در اینترنت می گویند و اینکه نوع بیان آنها چه احساسی در طرف مقابل بوجود می آورد بسیار مهم است. در این مورد و قواعد مناسب از خانواده کمک بخواهید.
با بزرگسالان صحبت کنید. مکالمه را برای دوستان، خانواده های تان، معلمان، مربیان و مشاوران باز کنید. والدین دیگر و متخصصانی که با کودکان کار می کنند می توانند منبع خوبی برای کمک به شما در تصمیم گیری درمورد خانواده شما باشند، مخصوصا در زمینه تکنولوژی که با آن آشنایی لازم را ندارید.
از کامپیوتر و هویت خود محافظت کنید. از نرم افزار آنتی ویروس استفاده کرده و آن را به طور مرتب به روزرسانی کنید، مگر اینکه شما Chromebook داشته باشید، که به نرم افزار آنتی ویروس نیاز ندارد. با خانواده خود در مورد انواع اطلاعات شخصی صحبت کنید – مانند شماره امنیت اجتماعی، شماره تلفن یا آدرس خانه – که نباید به صورت آنلاین ارسال شود. عدم پذیرش فایل ها و یا باز کردن پیوست های ایمیل از افراد ناشناخته را به خانواده خود آموزش دهید.
همواره تلاش کنید و هشیار باشید و بدانید که تامین امنیت و ایمنی یک باره اتفاق نمی افتد – تکنولوژی تکامل پیدا می کند، و نیاز خانواده شما خواهد بود. در این راستا بایستی گفتگوی مداوم داشته باشید. قوانین بستر خانواده خود را مجددا بررسی کنید. همچنین پیشرفت هر فرد را بررسی و برای گفتگو در فواصل منظم برنامه ریزی کنید.

ترجمه شده از “Family safety basics